
En skræddersyet indsats
gennem kendskab og faglighed
I Glamsbjerg drives Krisecenter Fyn af to passionerede kvinder, som brænder for at sikre værdighed og respekt for alle – uanset baggrund eller livserfaring. Her har de skabt et inkluderende og støttende miljø, hvor voldsofre kan finde tryghed.
Krisecenter Fyns to huse giver mulighed for skræddersyet hjælp, hvilket skaber en tryg og hjemlig atmosfære for både kvinder og deres børn.
Opgaven
Krisecenter Fyn kom til os, da de skulle åbne deres andet krisecenter. De søgte hjælp til at øge opmærksomheden omkring deres nye krisecenter, hvilket de tidligere havde forsøgt sig med via bl.a. Google Ads – men uden de ønskede resultater.
At reklamere for et krisecenter, er et paradoks, for vi er oprigtigt berørte af at så mange familier lever med vold og konsekvenserne af volden. På samme tid er vi ydmyge og taknemmelige for at få lov at tilbyde en kvalificeret og kompetent hjælp, der bidrager med at bryde voldsspiralen.
– Noura og Helle
Ildsjælene og
fagligheden i
fokus
Gennem grundig sparring og indsigt fangede vi den ånd og passion, som ikke tidligere i samme grad blev afspejlet i kommunikationen om at hjælpe kvinder i nød.
Vores strategi startede med at optimere Google Ads, hvor vi opnåede mere værdi for det samme beløb, som de hidtil havde brugt. Her har vi således formået at reducere deres CPA (Cost Per Acquisition) med hele 76 %.
Vi skabte derudover organisk indhold på sociale medier både målrettet de kvinder, der har brug for hjælp fra et krisecenter – men også rettet mod det offentlige, hvor fokus er på at formidle faglighed – især over for sagsbehandlere og dem, der træffer beslutninger om bevillinger.
Et dybdegående
kendskab
For at løfte Krisecenter Fyn bedst muligt havde vi en tilgang med omfattende research, som gav os forståelse for området, krisecentrene og det store arbejde med sårbare kvinder, hvilket afspejles i vores indsatser.
Vi identificerede to nøglemålgrupper: kvinder, der har behov for hjælp, samt fagfolk inden for området.
Ved at justere annonceindholdet har vi formået at reducere opkald fra personer, der ikke nødvendigvis har brug for hjælp fra et krisecenter – og dermed frigjorde vi ressourcer til dem i nød. Vi rammer med andre ord præcis de situationer, der kræver akut hjælp. Og det kan ses! Gennem de nye annoncer har vi nemlig øget antallet af månedlige henvendelser med over 300 %.
Derudover har vores organiske indsats på sociale medier resulteret i, at flere store hjælpeorganisationer følger Krisecenter Fyns arbejde – og derigennem er der skabt en vished om fagligt ansvar.
Et privilegium at gøre en forskel
Da åbningen af Krisecenter Fyns andet hus var en realitet, var begge huse allerede fyldt – blot 4 dage efter åbningen.
Gennem arbejdet med Krisecenter Fyn har vi opnået en dyb forståelse for målgruppen og deres faglige behov. Det er sket, fordi vi har besøgt og forstået dem, hvilket har resulteret i en målrettet tilgang.
Flere kvinder modtager nu den rette hjælp, og evnen til at formidle de nødvendige budskaber har skabt en faglig bro til det offentlige.
Samarbejdet med Marginal, og i særdeleshed Signe og Mohammad, har lært os, at vi trygt kan overlade indsatsen med at gøre os synlige på markedet til dem. Marginal har gjort en stor indsats for at sætte sig grundigt ind i målgruppen og behovet for hjælp på en måde, der spejler deres personlige og professionelle engagement i alle sammenhænge.
Signe har evnet til fulde at ramme vores tilgang i alle opslag, hvilket har gjort det muligt for os at koncentrere os om det, vi er bedst til – at drive krisecenter.
Mohammad har med annonceringen sørget for, at vores budskaber når ud til de mennesker, som har brug for vores hjælp eller ønsker mere viden om vold i relationer.
Gennem hele processen har vi haft et tæt samarbejde og kontinuerlig kontakt med Signe og Mohammad. Dette har sikret en markedsføring, der matcher Krisecenter Fyns værdisæt og identitet, og som effektivt når ud til dem, der har gavn af vores ydelser.
– Noura og Helle