NYTÆNKNING AF
DEN KLASSISKE STUDENTERHUE

CAPPELINO TOG MARGINAL MED PÅ JOMFRUREJSEN
Nogle gange er man så heldig at komme til at arbejde med dugfriske produkter, brands eller virksomheder og spille en rolle i deres helt spæde opstart.
Det var tilfældet, da folkene i Olino i 2021 fik en god idé. Gennem mere end 50 år har de produceret uniformer og hovedbeklædning til luftfartsbranchen, og derfor havde de god grund til at tro, de kunne komme med et nyt og meget kvalificeret bud på en opdateret version af den klassiske studenterhue. Samme look – men mere komfortabel og slidstærk.
De havde brug for en markedsførings-samarbejdspartner til at være med på hele dén rejse – fra navn og logo til budskaber og markedsføringskanaler.
Altså; udvikling af hele brandplatformen og go-to-market strategien. Og navnet blev “Cappelino”.

Sparringspartnere i
opbygningen af brandet
Marginal fik stort set frie hænder til opgaven, og blev hurtigt en tæt sparringspartner for Cappelino i opbygningen af deres univers. Navn, visuel identitet, logo, hjemmeside, offline/online materiale og tekster blev udarbejdet – og sammen fik vi lavet en marketingplan og handlingsplan for deres første skridt ind på markedet.
Den digitale markedsførings primære fokus var selvfølgelig at øge Cappelinos kendskabsgrad og brande dem som den nye, forbedrede, stretchy studenterhue – i klassisk design.





INDHOLD DER KONVERTERER
I Marginal er vi glade for og stolte af at få lov til at sende Cappelino godt på vej på deres spændende rejse,
og vi glæder os til at se, hvor den kan føre dem hen.



Professionelt webbureau
Udvalgte
cases

Brug for hjælp?
Thomas Hermand
Digital rådgivning og kreativ konceptudvikling
+45 61 30 14 32
[email protected]