Fællesskab – lige midt i Danmarks hjerte. Dét er Sdr. Nærå Efterskole (tidligere Midtfyns Efterskole). Der er nemlig højt til loftet, samtale, nærvær og ligeværd i centrum. Efterskolen er en almen af slagsen, og her kan eleverne afprøve sig selv i fem vidt forskellige linjefag; Dans, Brand & Politi, Mad med Omtanke, E-sport og Adventure!
Intet fællesskab
Intet fællesskab, uden elever
Men intet fællesskab uden elever. Og dém havde den midtfynske efterskole i 2020/21 ikke så mange af som ønsket. Derfor henvendte de sig til Marginal i foråret 2021. På det tidspunkt sov der kun elever i 75 af de i alt 90 senge på skolen, og der var 80 elever tilmeldt til det efterfølgende skoleår 21/22.
Målet for samarbejdet var derfor at øge elevtilmeldingerne og opnå 90 elever til skoleåret 22/23. Her var en målrettet, troværdig og ensartet markedsføringsindsats nødvendig for at nå i mål. Desuden ønskede Sdr. Nærå Efterskole løbende sparring i forbindelse med deres sociale medier, hjemmesideindhold, branding og formidling af skolens værdier, fællesskab og faglige tilbud.
Marginal udarbejdede en markedsføringsstrategi og en ny hjemmeside, der tydeligt formidler skolens budskaber og danner grundlaget for den digitale markedsføring. Derudover har vi udarbejdet foto- og videomateriale, SoMe-content, SoMe- og Google Ads-annoncering målrettet potentielle elever og deres forældre.
%
Godt samarbejde skaber
Det tætte samarbejde er altid grundstenen i vores aftaler, og derfor har det også været vigtigt for os i Marginal at have et tæt samarbejde med efterskolen og varetage al markedsføringsarbejdet. Det giver en ensartethed i det grafiske udtryk, tekstarbejdet og annonceringen. Og på den måde har vi skabt genkendelighed og sammenhæng mellem efterskolens platforme.
Sdr. Nærå Efterskole kunne på baggrund af vores fælles indsats melde ud i marts 2022, at skolen havde opnået 106 elever, og nu var fyldt – endda med venteliste på flere linjefag.
Skolen opnåede altså en stigning i elevoptag på 32,5% fra det forrige skoleår (21/22) og landede ovenikøbet 17,5% over deres oprindelig mål på 90 elever. Resultatet er opnået på baggrund af konsekvent, målrettet markedsføring med efterskolens særpræg i centrum. Og selvfølgelig et godt samarbejde med hele personalet!
Vi bruger cookies på vores website for at give dig den bedst mulige oplevelse. Cookies bruges til at huske dine præferencer og give dig en mere brugervenlig oplevelse samt til brug i statistik og målrettet markedsføring. Ved at klikke på “Accepter valgte” accepterer du brugen af ALLE valgte cookies. Du kan kontrollere, hvilken type cookies du giver samtykke til under “Cookie-indstillinger”.
Denne hjemmeside bruger cookies til at forbedre din oplevelse, mens du navigerer gennem hjemmesiden. Ud af disse cookies gemmes de cookies, der er kategoriseret som nødvendige, i din browser, da de er afgørende for, at hjemmesidens grundlæggende funktioner fungerer. Vi bruger også tredjepartscookies, der hjælper os med at analysere og forstå, hvordan du bruger denne hjemmeside. Disse cookies vil kun blive gemt i din browser med dit samtykke. Du har også mulighed for at fravælge disse cookies. Men fravalg af nogle af disse cookies kan have en effekt på din browseroplevelse.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Varighed
Beskrivelse
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie records the user consent for the cookies in the "Advertisement" category.
cookielawinfo-checkbox-analytics
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie records the user consent for the cookies in the "Analytics" category.
cookielawinfo-checkbox-necessary
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie records the user consent for the cookies in the "Necessary" category.
cookielawinfo-checkbox-others
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie stores user consent for cookies in the category "Others".
cookielawinfo-checkbox-performance
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie stores the user consent for cookies in the category "Performance".
CookieLawInfoConsent
1 year
CookieYes sets this cookie to record the default button state of the corresponding category and the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie.
viewed_cookie_policy
1 year
The GDPR Cookie Consent plugin sets the cookie to store whether or not the user has consented to use cookies. It does not store any personal data.
The ANONCHK cookie, set by Bing, is used to store a user's session ID and verify ads' clicks on the Bing search engine. The cookie helps in reporting and personalization as well.
MUID
1 year 24 days
Bing sets this cookie to recognise unique web browsers visiting Microsoft sites. This cookie is used for advertising, site analytics, and other operations.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
YouTube sets this cookie to measure bandwidth, determining whether the user gets the new or old player interface.
YSC
session
Youtube sets this cookie to track the views of embedded videos on Youtube pages.
yt-remote-connected-devices
never
YouTube sets this cookie to store the user's video preferences using embedded YouTube videos.
yt-remote-device-id
never
YouTube sets this cookie to store the user's video preferences using embedded YouTube videos.
yt.innertube::nextId
never
YouTube sets this cookie to register a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
yt.innertube::requests
never
YouTube sets this cookie to register a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Cookie
Varighed
Beskrivelse
_clck
1 year
Microsoft Clarity sets this cookie to retain the browser's Clarity User ID and settings exclusive to that website. This guarantees that actions taken during subsequent visits to the same website will be linked to the same user ID.
_clsk
1 day
Microsoft Clarity sets this cookie to store and consolidate a user's pageviews into a single session recording.
_ga
1 year 1 month 4 days
Google Analytics sets this cookie to calculate visitor, session and campaign data and track site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognise unique visitors.
_ga_*
1 year 1 month 4 days
Google Analytics sets this cookie to store and count page views.
CLID
1 year
Microsoft Clarity set this cookie to store information about how visitors interact with the website. The cookie helps to provide an analysis report. The data collection includes the number of visitors, where they visit the website, and the pages visited.
CONSENT
2 years
YouTube sets this cookie via embedded YouTube videos and registers anonymous statistical data.
MR
7 days
This cookie, set by Bing, is used to collect user information for analytics purposes.
SM
session
Microsoft Clarity cookie set this cookie for synchronizing the MUID across Microsoft domains.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Cookie
Varighed
Beskrivelse
_uetsid
1 day
Bing Ads sets this cookie to engage with a user that has previously visited the website.
_uetvid
1 year 24 days
Bing Ads sets this cookie to engage with a user that has previously visited the website.
SRM_B
1 year 24 days
Used by Microsoft Advertising as a unique ID for visitors.