Er du en lille lokal servicevirksomhed? Ejer af en café eller restaurant? Er du håndværker, eller har du måske en fysisk butik?
Ligegyldigt hvad, kan Google Business Profile være en vigtig brik i din markedsføring.
Kan dine kunder finde dig på Google?
En optimeret Google Business Profile hjælper Google til at forstå din virksomhed bedre.
Og jo mere Google ved om dig og din virksomhed, jo flere relevante søgninger vil din Google Business Profile – og dermed du og din forretning – typisk dukke op i.
Brugt rigtigt, er Google Business Profile et effektivt redskab til at markedsføre din virksomhed.
Her kan du med artikler, billeder og andre features skræddersy din fremtræden på Google og skabe øget synlighed i forbindelse med organiske søgninger på ydelser, forretninger, produkter og/eller services som dine.
Det er her, folk hurtigt og nemt kan finde din adresse, dine åbningstider, gode tilbud osv. Helt uden at besøge din hjemmeside.
Faktisk er det et af de vigtigste steder at sikre, at dine åbningstider er korrekte, da dette ofte vil være det eneste sted, folk tjekker.
Vær synlig på Google
Søgninger i dag er digitale. Ingen, som i INGEN, bruger fx. en telefonbog til at finde en frisør, murer, glarmester etc. længere. Selv hvis du driver en gammeldags tømrer- eller købmandsforretning, er dine kunder og potentielle kunder online.
Og det er online, de typisk starter deres søgning efter virksomheder, produkter eller tjenester.
Uanset om du ønsker fysiske besøg eller online besøg, så kommer du ikke uden om Google.
En optimeret Google Business Profiles konto sikrer, at du dukker op på Google samt Google Maps, når nogen søger efter dig (eller forretninger som dig).
LÆS OGSÅ: 7 hurtige og enkle råd til god SEO
Hold kunderne informeret
Din optimerede Google Business Profile indeholder alle relevante informationer såsom adresse, åbningstider, kontaktoplysninger, webadresse etc.
Du kan også bruge din profil til at dele opdateringer, som fortæller om ændrede åbningstider, gode tilbud, take away eller click and collect, midlertidig lukning eller genåbning – hvilket må siges at være ekstrem nyttig funktion under corona-pandemien.
Sørg for, at dine oplysninger er opdaterede, da misinformation kan føre til dårlige kundeoplevelser (fx. når kunder møder en lukket dør, fordi åbningstiderne ikke var opdaterede) og mistet salg (fx. når en potentiel kunde vælger konkurrenten, da du har glemt at oplyse om muligheden for take away).
En Google Business Profile-konto er DIN mulighed for hele tiden at holde kunderne informeret og ajour.
Sådan kommer du i gang med Google Business Profile
Udfyld alle sektioner i din Google Business Profile
Vær meget omhyggelig med kontaktoplysninger og åbningstider
Vælg primære og sekundære kategorier
Marker relevante attributter
Skriv en fængende “om os”-beskrivelse
Tilføj dine produkter og/eller tjenester
Og hold løbende din profil skarp og opdateret ved at:
Offentliggøre Google-indlæg hver uge (det kan være tilbud, events, produkter, opslag etc)
Uploade nye fotos hver måned
Besvare spørgsmål, hvis der kommer nogen (du kan også selv oprette nogle som en mini-FAQ)
Indhente og besvare anmeldelser
Forskellen på en ikke-optimeret og en optimeret Google Business Profile
Vi håber, at du er blevet klogere og er klar til at dominere de lokale resultater i Google.
Har du brug for hjælp?
Vi hjælper hver dag vores kunder til større synlighed på Google.
Har du brug for hjælp til at komme i gang med Google My Business, lokal søgemaskineoptimering eller anden form for SEO? Vi er et ambitiøst SEO-bureau der specialiserer os i lokal SEO, så tøv ikke med at kontakte os for at høre, hvordan vi kan hjælpe dig komme til top organisk.