Automatisering i aktion: Hvordan AI transformerer marketingprocesser
“TikTok er ikke relevant for min virksomhed”, tænker du måske. Men det er det altså. Læs med i vores guide om recommendation media her.
Med introduktionen af Search Generative Experience (SGE) fra Google står vi over for en potentiel revolution i den måde, søgemaskiner fungerer og interagerer med brugerne på. SGE er Googles næste generation af AI-drevet søgning, som fokuserer på at levere mere omfattende, kontekstbaserede svar på brugernes forespørgsler. Som ejer af en hjemmeside er det vigtigt at forstå, hvordan du kan forberede din virksomhed til denne ændring og sikre, at dit website forbliver synligt og relevant.
SGE kombinerer traditionelle søgeresultater med kunstig intelligens (AI) for at generere svar, der giver mere detaljerede og kontekst-relevante oplysninger end de traditionelle søgeresultater. Dette betyder, at Google ikke bare vil vise en liste af links, som du kender det, men levere omfattende svar med links og direkte information baseret på en dybere forståelse af brugerens hensigt.
Samlet set betyder det, at vi kigger frem mod en søgeoplevelse, hvor brugerne i højere grad får præsenteret korte, AI-genererede svar. Det udfordrer din virksomheds mulighed for at få kunderne ind på hjemmesiden, da de allerede kan have fået deres svar uden at klikke. Omvendt betyder det også, at der pga. det øgede fokus på kontekst sker et skift i, hvilket indhold Google vurderer giver værdi til brugerne.
Det giver dig og din virksomhed mulighed for at tilpasse jeres indhold, så det i højere grad taler Googles foretrukne sprog. For selvom brugerne i højere grad får et brugbart svar direkte i deres søgning, forventer vi, at den almindelige brugeradfærd stadig vil være, at man dykker yderligere ned i de emner, hvor man særligt har brug for viden – f.eks. hvis man er i en research- eller beslutningsfase. Og her gælder det om, at I ligger højest i de organiske resultater, der kommer under det AI-genererede svar. Men hvordan gør I det?
SGE betyder ændringer i SEO-verdenen, hvor AI-drevet søgning vil gøre brugerens oplevelse hurtigere og mere omfattende. Selvom udfordringerne er store, kan I som virksomhed sikre jer mod fald i synlighed ved at fokusere på E-E-A-T, optimere semantisk, og tage SGE-venlige formater til jer. Google melder selv ud, at SGE vil komme til Danmark i løbet af 2024, og i skrivende stund venter vi stadig spændt på at se hvornår forandringerne rigtigt træder i kraft.
Har I behov for hjælp til, hvordan I gør det – enten gennem sparring eller med praktisk håndtering af jeres SEO-strategi, er I altid velkomne til at række ud til os.
“TikTok er ikke relevant for min virksomhed”, tænker du måske. Men det er det altså. Læs med i vores guide om recommendation media her.
“TikTok er ikke relevant for min virksomhed”, tænker du måske. Men det er det altså. Læs med i vores guide om recommendation media her.
Sådan booster I som kulturinstitution billetsalget – hemmeligheden skal findes i e-commerce strategier. Her får du 5 tips til hvordan.
CVR 17885170 – Privatlivspolitik
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.