Sådan booster I som kulturinstitution billetsalget – hemmeligheden skal findes i e-commerce strategier
Sådan booster I som kulturinstitution billetsalget – hemmeligheden skal findes i e-commerce strategier. Her får du 5 tips til hvordan.
Det bedste resultat får du hvis content-indsatsen er fastlagt i en strategi for at sikre effektiviteten af jeres indsats.
Det er naturligvis super vigtigt at få fastlagt hvad formålet og meningen med content-indsatsen overhovedet er (ønsker I at øge kendskabsgraden? Højere brandloyalty? eller noget helt tredje…).
Og så skal I have styr på jeres målgruppe! Ikke kun HVEM de er, men også hvad deres behov og præferencer er.
Når disse ting er på plads er 5 P -metoden er en god måde at sikre et kontinuerligt flow, samt sikre, at du er på rette spor.
(De 5 P’er kan også bruges i forbindelse med SoMe marketing (ofte følges content marketing og SoMe jo ad på smukkeste vis)).
Planlægning og organisering er byggestenene til succes!
Start med dine mål og arbejd derfra. Husk at tænke over:
hvilke af virksomhedens historier der skal blive til indhold
de bedste måder at promovere dit/dine budskaber
hvor/hvordan du opnår den største opmærksomhed
de bedste kanaler at promovere dit budskab på
det visuelle, som du har brug for til at oprette dine kampagner og eventuelle værktøjer eller teknologier, du skal bruge til dine sociale medier
udgivelsesfrekvens
interne/eksterne ressourcer for at opnå dine mål
Det er også nu du skal (gen)overveje dine mål og KPI’er, og hvordan du vil måle succesen for din content marketing og/eller sociale medie-tilstedeværelse. Fx antal tilmeldinger til nyhedsbrev, bedre placeringer på Google, øget trafik til website, likes på opslag, følgere på de sociale medier etc.
Og så er det bare i gang med arbejdet. Nu skal der skabes indhold!
Tænk ikke kun tekst, men også alt det visuelle: billeder, infografikker og videoer, der kan understøtte dit skriftlige materiale.
Husk at målrette dit content til din målgruppe og den kanal det skal publiceres på.
Men dit indhold skal ikke bare offentliggøres hovedløst. Det er vigtigt at have en plan for dit indhold og dine kanaler. En kampagneplan (eller en social media plan) skal sikre et afbalanceret og konsistent flow af indhold til jeres forskellige kanaler.
Sørg for at der er balance mellem både de forskellige historier, indholdets form og de forskellige kanaler.
Content spredes ikke af sig selv desværre. – heller ikke godt content!
“Promover” dækker derfor over hvordan dit content får ben at gå på.
Og det er ikke nødvendigvis altid ved at smide penge efter det.
At linke ind til indhold på hjemmesiden via nyhedsbreve og de sociale medier er én måde at give dit indhold liv på.
Men tænk dit content som en base – der kan distribueres via flere forskellige kanaler, både betalte og gratis, dog altid med indholdet tilpasset kanalen .
Mål på resultaterne! Det er nu du skal bevise, om dit arbejde har virket eller ej.
Klare resultater taler for sig selv, og det er derfor vigtigt at du løbende måler på de forskellige initiativer, og det er naturligvis her jeres fastsatte KPI’er kommer ind i billedet.
Har du brug for mere hjælp til din content marketing? Vi hjælper hver dag vores kunder, både med planlægning og udarbejdelse af content.
Læs mere her – eller kontakt os for et uforpligtende tilbud.
Sådan booster I som kulturinstitution billetsalget – hemmeligheden skal findes i e-commerce strategier. Her får du 5 tips til hvordan.
Genvind kontrollen over dine bookinger og få flere gæster til dit hotel – uden at du er afhængig af OTA’er. Her får du vores 4 tips til hvordan.
CVR 17885170 – Privatlivspolitik
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.