Appetitvækkende markedsføring af hotel- og restaurationsbranchen giver smagen af succes

Opdateret den 5. januar 2024

Signe Skytte

Digital Marketing

I et land, rigt på kulinariske oplevelser og indbydende sove- og spisesteder, kræver det mere end bare en plakat på væggen for at skille sig ud og tiltrække opmærksomhed. 


Om du er en lille hyggelig café eller et stort luksuriøst hotel, så er det afgørende at kunne formidle en unik og mindeværdig oplevelse - både på stedet, men også inden gæsterne besøger dig. Altså give dine gæster en lille smagsprøve på noget, de endnu ikke har oplevet.

Hvorfor er markedsføring vigtig?

Markedsføring er altid vigtig - især i hotel- og restaurationsbranchen. For når konkurrencen er intens og tilbuddene mange, er det vigtigt at skille sig ud og give gæsterne en idé om, hvorfor din hyggelige café eller luksuriøse hotel er besøget værd.

For at overleve og trives i en branche, hvor nye steder åbner (og lukker) konstant, er en effektiv markedsføringsplan afgørende. Med fængende videoer, målrettede annoncer og levende stemningsbilleder kan markedsføring hjælpe din virksomhed med at etablere et stærkt brand, tiltrække nye kunder og skabe loyale stamgæster.

LÆS OGSÅ: Fægter du i blinde eller ved du hvor du er på vej hen med din markedsføring?

Hvad skal man fokusere på?

  • Tal til din målgruppe: Det er fundamentalt at skabe et autentisk og unikt brand, hvor det bliver gjort klart, hvad din virksomhed kan tilbyde. Det omfatter at du strømliner alt fra dit logo til den tone, du bruger i din kommunikation. Potentielle kunder skal hurtigt kunne identificere, hvad du tilbyder, og hvorfor de skal vælge netop din virksomhed.

  • Digital (og lokal) synlighed: En stærk online tilstedeværelse er nøglen til succes i den moderne verden. Det indebærer ting som et brugervenligt website, aktive sociale medieprofiler og en effektiv SEO/SEM-strategi. Husk i den forbindelse også Google My Business - og del gerne særlige tilbud og events her.

    Ved at være synlig online kan du nå ud til et bredere publikum Det giver også mulighed for at tiltrække flere (og nye) kunder samt fastholde eksisterende, der gerne stadig skal vælge dig - også selvom konkurrenterne lokker.

  • Indhold af høj kvalitet: Engagerende og indbydende indhold, som smukke billeder af dine retter og veldesignede menuer, kan gøre en stor forskel. Et billede siger mere end tusind ord, og indbydende visuelt indhold kan virkelig få mundvandet til at løbe.

    Du sælger stemning og oplevelser, og det skal kunne mærkes, smages og fornemmes - også på den anden side af skærmen.

  • Kundeanmeldelser og testimonials: Positive anmeldelser og anbefalinger fra tidligere kunder er en af de mest overbevisende måder til at tiltrække nye kunder. Gør det nemt for dine kunder at efterlade anmeldelser, og sørg for at fremhæve dem i din markedsføring.

  • Samarbejder og partnerskaber: Ved at danne partnerskaber med lokale leverandører og andre virksomheder kan du udvide din rækkevidde og tilbyde unikke oplevelser. Det kan for eksempel være spændende begivenheder som særlige events, smagninger og temaaftener.

LÆS OGSÅ: 5 effektive strategier til at få din virksomhed i rampelyset online

Markedsføring er dit personlige reklameskilt udadtil

I en verden fyldt med kulinariske lækkerier og unikke ophold er det vigtigere end nogensinde før at være synlig og skille sig ud. Men for at lykkes skal man være indstillet på, at markedsføring kræver både tid og penge for at opnå den ønskede effekt. 

I Marginal er vi specialiserede i at bringe oplevelser til live inden for mad- og restaurantverdenen. Uanset om du er en lille café eller et femstjernet hotel, kan vi hjælpe dig med at skabe appetitvækkende markedsføring, der vil få dine kunder til at komme tilbage igen og igen.

Hos Marginal har vi årelang erfaring med markedsføring af caféer, restauranter og hoteller, og vi står selvfølgelig altid klar med en kop kaffe og en snak om, hvordan vi bedst kan hjælpe jer.


Bliv endnu klogere!

12. marts 2024

Google introducerer INP til Core Web Vitals

Google har de seneste par år testet Interaction to Next Paint (INP). Og de har netop meldt ud, at INP er en del af Googles Core Web Vitals fra marts 2024. Ikke nok me...

CVR 17885170
© Alle rettigheder forbeholdes – marginal.dk

CVR 17885170 – Privatlivspolitik