Sådan skaber du et solidt udgangspunkt for din digitale marketingstrategi

Opdateret den 12. september 2023

Det klart tænkte, er det klart talte!

Derfor skal din marketingstrategi naturligvis tage afsæt i din nuværende situation og den aktuelle virkelighed. Så du er nødt til først at forstå tingenes tilstand:

  • Hvor er din virksomhed nu?

  • Hvordan går det egentlig?

  • Når vi vores mål?

Derefter tages stilling til, om der skal laves en ny digital strategi, eller om den gamle skal revideres.

For at forstå, hvor din virksomhed er nu, og hvordan det egentlig går, må du ud og stille spørgsmål og observere!

 

Fundamentet for en solid marketingplan – Områder, der kan og bør nærstuderes.

Men husk, de varierer fra virksomhed til virksomhed!

Det er altid godt at involvere alle afdelinger i virksomheden, da de hver især sidder inde med masser af viden. Spørg ind til folks tanker og forståelse for, hvor virksomheden er i dag – hvad ser de, som de største udfordringer, trusler, styrker og svagheder?

Medarbejdernes input kombineret med de mere ”rå data” giver dig et nuanceret indblik i virksomhedens aktuelle situation.

Efterfølgende er det tid til det store spørgsmål: når vi vores mål?

-Hvis nej, hvad er der så galt?
-Hvis ja, super – hvordan gør vi det endnu bedre?

Herefter kan strategien formuleres.
– Kort og præcist!

Hos Marginal har vi mange års erfaring i udarbejdelse af digitale marketingstrategier, og vi står selvfølgelig altid klar med en kop kaffe og en snak om, hvordan vi bedst kan hjælpe jer i mål.

Bliv endnu klogere!

CVR 17885170
© Alle rettigheder forbeholdes – marginal.dk

CVR 17885170 – Privatlivspolitik

Tilmeld dig Marginal's nyhedsbrev

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Samtykke*