Ung i Velfærd
––––– KUNDEN
UNG I VELFÆRD er et samarbejde mellem 11 social- og sundhedsskoler over hele landet. Projektet går ud på at uddanne og samle over 150 elevambassadører i alderen 16-25 år, som tager ud på folkeskoler, uddannelsesmesser og lignende arrangementer for at fortælle om uddannelsen som social- og sundhedsassistent.
Ambassadørerne bliver trænet af YouTuberen Rasmus Brohave, og projektet er støttet af Tietgenfonden.
––––– OPGAVEN
UNG I VELFÆRD er et omfattende projekt med mange interessenter og aktører. Vi blev kontaktet af kunden med henblik på at udvikle deres kampagnewebsite ud fra de allerede definerede designrammer og -krav.
Som en del af opgaven indbød vi derfor UNG I VELFÆRD til en workshop, hvor vi fastlagde deres ønsker og krav til websitet for at sikre et resultat, der stemte overens med deres sideløbende indsatser og kampagneaktiviteter. Her fastlagde vi desuden målgruppen, som både tæller potentielle elever og deres forældre.
Et af fokuspunkterne var at udvikle en ambassadøroversigt, der havde til formål at opliste samtlige ambassadører med to billeder og interview. Den massive tekst- og billedmængde præsenterede en særlig udfordring i ikke at gøre hjemmesiden unødigt langsom og tung.
––––– LØSNINGEN
Da projektet havde en stram tidsplan, lagde vi vægt på effektiv og præcis kommunikation. Den indledende workshop afklarede eventuelle tvivlspørgsmål og fastlagde desuden rammerne for websitets struktur.
Hos Marginal har vi stor erfaring med at kommunikere om uddannelsesvalg til unge, hvorfor vi udviklede et enkelt hjemmedesign, der er lettilgængeligt og mobilvenligt.
Derudover udviklede vi en overskuelig ambassadør-oversigt, hvor de mange ambassadører bliver præsenteret i en oversigt med mulighed for at sortere og filtrere ambassadørerne i et hurtigt, responsivt design.
Gennem et tæt samarbejde blev hjemmesiden livesat inden for deadline, og vi nåede kundens ønsker og målsætninger – med et smukt website som resultat.