6 trin til den perfekte hjemmeside
Du står og mangler en hjemmeside. Der findes uendeligt mange bureauer. De lover alle noget forskelligt – og givetvis meget imponerende! Forvirringen er total, og du...
Gode fotos pirrer nysgerrigheden, fastholder interessen, skaber en stemning, inspirerer og bidrage til at skabe et godt og vedvarende indtryk.
Så brug gode billeder til din hjemmeside. Brug dem med omtanke. Og brug dem rigtigt.
Og ikke kun for dine læseres skyld! – søgemaskinerne vægter også billeder højt. Især når de er unikke.
Vælger du billeder ene og alene for at pynte, gør du ikke nær så stort indtryk, som hvis du bruger billeder, der er vedkommende, relevante og bidrager med nyttig og meningsfuld information.
Så lad nu være med at bruge billeder bare for at gøre det. Gør det for at understrege en pointe, forklare, tematisere eller gøre en kompliceret tekst lettere at forstå.
Og billederne skal naturligvis understøtte teksterne på din hjemmeside – ellers vil de forvirre mere end de gavner.
Et godt, velvalgt billede hjælper til forståelsen af dine budskaber. Modsat, kan et dårligt billede gøre hele oplevelsen forvirrende og uinteressant.
Lad gerne dit valg af billeder vise, at du skiller dig ud – og hvordan du skiller dig ud fra dine konkurrenter.
Brug meget gerne billeder, som man ikke ser andre steder – altså billeder du selv har taget, billeder du har betalt for at få taget eller af anden årsag har eneret til at bruge.
Og sørg for at vælge billeder, der matcher det du tilbyder, og det dine kunder forventer af dig.
Sælger du relativt dyre ydelser, skyder du dig selv i foden ved at bruge clipart og/eller billige fotos i lav kvalitet.
Billederne er nemlig med til at skabe forståelse for dig, dit produkt og dit image og brand.
Brug gerne store billeder i højde/bredde, men sørg ALTID for at optimere dem til web, så de ikke fylder så meget i “vægt” (MB).
For tunge billeder fylder meget sløver dit website, irriterer dine brugere og skader måske din placering på Google.
Men billeder der er værd at bruge, er også værd at bruge i en ordentlig størrelse – (altså bredde og højde) – så besøgende både kan se motivet og nyde det.
Mikrobilleder på størrelse med frimærker opfylder sjældent noget formål (andet end irritation). Her tænker vi naturligvis ikke på logoer eller ikoner.
Så brug gerne store billeder hvor det giver mening. De er særdeles velegnede til at skabe et unikt udtryk og en helt særlig stemning.
Konklusion: Brug gode billeder. Brug dem med omtanke. Og brug dem rigtigt. 🙂
Du står og mangler en hjemmeside. Der findes uendeligt mange bureauer. De lover alle noget forskelligt – og givetvis meget imponerende! Forvirringen er total, og du...
WordPress kan både være ret avanceret og utrolig simpelt. Hvis du ønsker at udføre SEO på din WordPress-side, vil vi meget gerne hjælpe dig! Derfor har vi samlet...
Det er et godt spørgsmål!
Og der findes heller ikke et præcist svar på, hvad en hjemmeside koster. Det kommer nemlig helt an på dit behov og en lang række ...