Sådan booster I som kulturinstitution billetsalget – hemmeligheden skal findes i e-commerce strategier
Sådan booster I som kulturinstitution billetsalget – hemmeligheden skal findes i e-commerce strategier. Her får du 5 tips til hvordan.
I hvert fald hvis du driver en forretning. For så er sociale medier også en potentiel markedsførings-, kommunikations- og brandingkanal.
Problemet er, at det kan være svært at fastslå, hvad effekten af indsatsen er.
Især når man taler om de mere bløde værdier.
Du vil gerne have folk til at tale positivt om dig på de sociale medier. Du vil gerne engagere brugerne på sociale medier. Og du vil gerne undgå, at den energi du lægger i de sociale medier, er det rene tidsspilde.
Alt dette kan de fleste virksomheder og organisationer nok godt være enige i!
Tricket til at opnå alle disse ting, er at lave indhold, der tager udgangspunkt i brugeren /brugernes hverdag frem for virksomheden(s).
Det er typisk ikke virksomhedens pressemeddelelser og årsrapporter som interesserer brugerne, men noget, som har med brugernes egen virkelighed at gøre. Altså:
Det er vigtigt at huske, at sociale medier vedrører hele din virksomhed, og ikke kun enkelte afdelinger.
Sociale medier er båret af relationer, interessenetværk og dialogbaseret kommunikation.
Og er uhyre tidskrævende!
Der et uendeligt antal taktiske beslutninger, der skal træffes løbende, for at nå de overordnede SoMe strategi-mål. Derudover skal der kontinuerligt optimeres og eksekveres på baggrund af feedback og afrapporteringer.
Sociale medier handler altså IKKE om, bare at lade praktikanten skrive opslag på de sociale medier når der lige er fem minutter tilovers.
Hvis dét er mindsettet, så har din virksomhed endnu ikke opdaget, hvor uhyre vigtig sociale medier kan være for din virksomheds markedsføring.
Og bør være en del af din virksomheds overordnede markedsføringsstrategi. Om målet så er at øge brand-awareness eller kendskabsgrad, genere flere leads til salg, eller direkte øge salget, så er sociale medier som markedsføringskanal svært at komme udenom i dag.
Sociale medier er de medier, hvor din målgruppe bruger længst tid hver dag!
Det er samtidig også hér, du har fingeren på pulsen og løbende kan justere og ændre strategier og taktikker, så både din virksomheds generelle retning og indtjeningsmuligheder optimeres.
et stærkt digitalt talerør overfor din målgruppe
mulighed for dialog med markedet, dine kunder og dine kundeemner
den ønskede positionering i markedet overfor din målgruppe
adgang til digitale netværk og en kickstart af word-of-mouth effekten
omtale og kundeloyalitet hos dine kunder
trafik til dit website
kundeleads og salg af dine produkter/ydelser
billigere og mere målrettet og effektfuld digital annoncering
live-market feedback
Så hvad venter du egentlig på?
Find et fokus for dit indhold, som er større end brandet
Sørg for at kende dit publikum – og skriv TIL DEM
Brug billeder, videoer og grafikker
Lav en indholdsplan og hold redaktionsmøde
Gør gerne brug af andres relevante indhold på din side eller profil (men husk altid at tilføje din egen vinkel/kommentar/synspunkt etc. OG husk altid at kreditere de, der krediteres skal)
Vær aktiv på andres sider og profiler, ikke kun din egen
Vær skarp i din målgruppe-segmentering og udnyt den rigtige kampagne/reklame
Hos Marginal vil vi selvfølgelig gerne hjælpe dig til at opnå størst mulig succes på de sociale medier.
Vi tror på at branding på sociale medier handler om at forandre, styrke og udvikle opfattelsen af dit brand og din tilstedeværelse. Og at annoncering handler om at vise brugeren vej til dine produkter frem for konkurrentens!
Vi udtænker og udfører eller hjælper dig med din social medie-strategi (hvem, hvorfor, hvordan) og sørger selvfølgelig for at du får mest ud af dine annoncekroner.
Vi udarbejder content, både billede, tekst og video. Vi tror på at Owned og Earned media skaber brands, mens Paid media skaber omsætning. Vi tilrettelægger strategier hvor disse tre begreber fungere som en enhed. Vores strategimodel både brander og skaber målbar omsætning.
Sådan booster I som kulturinstitution billetsalget – hemmeligheden skal findes i e-commerce strategier. Her får du 5 tips til hvordan.
Genvind kontrollen over dine bookinger og få flere gæster til dit hotel – uden at du er afhængig af OTA’er. Her får du vores 4 tips til hvordan.
Overvind rekrutteringsudfordringer i hotel- og restaurationsbranchen gennem effektiv kommunikation og markedsføring. Skab synlighed og tiltræk talent.
CVR 17885170 – Privatlivspolitik
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.