Det handler om...

Strategi kommer før eksekvering

Forstas er en entreprenør- og anlægsgartnervirksomhed med årelang erfaring. Oprindeligt tog Forstas kontakten til Marginal, fordi de ønskede en ny hjemmeside. De syntes ikke længere, deres hjemmeside repræsenterede dem korrekt og følte sig ”ude af trit” med deres visuelle udtryk.

Derudover ville Forstas gerne sikre sig, at direktionens opfattelse af virksomheden matchede med-arbejdernes oplevelse af virksomheden og derefter sammenholde det med kundernes opfattelse af, hvem Forstas er.

Det forståelsesgrundlag skulle være udgangspunktet for en ny hjemmeside. Derfor udarbejdede vi en marketingstrategi, som vi brugte som vejviser i hjemmesideprojektet.

Markedsføringens nerve

En god strategi fungerer som en slags manifest. Ved at afdække virksomhedskulturen og finde frem til Forstas’ DNA, hjalp vi ledelsen såvel som medarbejderne med at få bekræftet, hvad der gør Forstas unik – og dermed hvad det er, der skal markedsføres.

For at nå frem til en virksomheds DNA, må man grave dybt. Derfor gennemførte vi en lang række kvalitative medarbejderinterviews og strategimøder for at sætte ord på alt det, der så nemt bliver overset og skabe en strategi, der er dybt forankret i hverdagen.

Og faktisk skete der det, der så ofte sker i en strategiproces; der tegnede sig hurtigt et tydeligt billede af Forstas med tilhørende aha-oplevelser undervejs. En fælles forståelse og stolthed over, hvem Forstas egentlig er – og en lyst til at kommunikere det ud til andre.

Vi vil - vi kan - vi gør

Fra strategi til hjemmeside

Strategien udmundede i en konkret marketingplan. Med Forstas’ DNA på plads og med en tilsvarende analyse af konkurrenternes hjemmesider, skitserede vi hjemmesidens visuelle udtryk og designede derefter et smukt og levende site. Fyldt med de mennesker og de historier, der kendetegner Forstas.

Ved at eksekvere tiltagene i denne rækkefølge, sikrede vi, at hjemmesiden rent faktisk kommunikerede det, den skulle – og at Forstas’ kunne genkende sig selv i den. Det visuelle udtryk fik ligeledes et fokus og en retning.

Kort sagt; Tingene blev gjort med en mening og en retning. Forstas fik et overblik over deres marketingaktiviteter, en funktionel og gennemarbejdet hjemmeside og opfølgende hjælp til tekstarbejde og cases.

“Samarbejdet med Marginal har bekræftet vores vurdering af hvordan Forstas betragtes af kunder og medarbejdere, bredt i organisationen. Marginal hjalp bl.a. med en vurdering af konkurrenternes hjemmesider og tilstedeværelse på de sociale medier, som dannede grundlag for tilgangen til ekstern kommunikation og ikke mindst opdatering af hjemmesiden så den blev både tidssvarende og på bedre måde præsenterer Forstas’ værdier og ikke mindst jobmuligheder.

Ligeledes fik vi belyst et ønske om øget intern kommunikation for medarbejderne omkring hvad der rør sig i virksomheden – samt hjælp til hvordan og i hvilket format dette kunne forbedres.”

- Casper Ohm, Proceschef

Skal vi også hjælpe dig?

Kontakt os gerne for en uforpligtende snak om hvordan vi kan hjælpe dig og din forretning.

Thomas Hermand

[email protected] +45 61 30 14 32

Andre cases

Website og visuel identitet til CIU’s Grønne Mikrohandlinger

Grønne Mikrohandlinger
  • Ny visuel identitet og brandunivers
  • Design og udvikling af platform for erhvervsstuderende
  • Fængende tekstforfatning
Grafisk design
-
Hjemmeside

Website og visuel identitet til CIU’s Grønne Mikrohandlinger

Nyt, brugervenligt webdesign styrker Smageriets brand og identitet

Smageriet
  • Nyt, brugervenligt webdesign
  • Mobiloptimeret købsflow
  • Opdateret visuel identitet
Grafisk design
-
Hjemmeside

Nyt, brugervenligt webdesign styrker Smageriets brand og identitet

Nye landingssider og kampagnemateriale rettet målgruppen til Erhvervshus Fyn

Erhvervshus FYN
  • Kampagne-idé og lanceringsplan
  • Målgruppeforståelse
  • Udarbejdelse af kampagnemateriale
Grafisk design
-
Marketing

Nye landingssider og kampagnemateriale rettet målgruppen til Erhvervshus Fyn

Ny designmanual og webdesign til Styrelsen for Forsyningssikkerhed

Styrelsen for Forsyningssikkerhed
  • Fokus på visuel tillid og troværdighed
  • Logodesign og komplet webdesign
  • Designmanual med grafisk identitet
Grafisk design

Ny designmanual og webdesign til Styrelsen for Forsyningssikkerhed

Med UX-optimeringer opnåede Sunset Boulevard en stigning i ROI på 701 %

Sunset Boulevard
  • Digitale funktioner, der konverterer
  • 701% ROI
  • Fastholdelse, interaktioner og lavere leadpriser
Hjemmeside

Med UX-optimeringer opnåede Sunset Boulevard en stigning i ROI på 701 %

Bar-Mobil fordoblede antal leads og fik 30 % flere konverteringer

Bar Mobil
  • Personaliseret og målrettet markedsføring
  • 30% flere konverteringer
  • 50% lavere CPA
Marketing
-
Tracking

Bar-Mobil fordoblede antal leads og fik 30 % flere konverteringer

Det hele starter med et klik

CVR 17885170
© Alle rettigheder forbeholdes – marginal.dk

CVR 17885170 – Privatlivspolitik

Tilmeld dig Marginal's nyhedsbrev

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Samtykke*