Sunset Boulevard

Digitale funktioner, der konverterer

Vi skabte et dynamisk menukort og digitale tiltag, som gav Sunset Boulevard en ROI på 701 %!

Fastholdelse, interaktioner
og lavere lead-priser

Efter ændringerne på hjemmesiden er blevet implementeret, er det blevet tydeligt, at dem, der besøger hjemmesiden bliver på sitet i endnu længere tid. Samtidig interagerer de med siden i langt højere grad, end det tidligere var tilfældet.

Da vi testede de nye funktioner og opsætninger på siden, oplevede vi en stigning af konverteringsraten med over 3 %.

Det viste sig således, at ændringerne gjorde det langt lettere at konvertere de besøgende. Helt konkret betød det, at Sunset Boulevard ønskede en direkte implementering af de initiativer, vi testede af.

Med en stigning i konverteringer så vi også et naturligt fald i den gennemsnitlige pris for at erhverve et lead, og samtidig gav det Sunset Boulevard en samlet ROI på 701 % på de gennemførte tiltag.

Konvertering
i nye klæder

Marginal har gennem et længerevarende samarbejde med Sunset Boulevard udviklet deres hjemmeside med særligt fokus på konverteringer og modernisering.

Det har bl.a. været med tilføjelse af Call to Action-knapper, sektioner og budskaber, som vi testede via Google Optimize.

Med testen fik vi reelle brugerindsigter i forhold til, hvad der fungerede bedst, så vi sikrede os den bedste løsning.

Tests gav data
og indsigt

For at give Sunset Boulevard en mere moderne webløsning, er deres online identitet flyttet fra Drupal CMS til WordPress. Det har både sikret et højt niveau af egenkontrol og et mere belejligt miljø at udvikle fremtidige tiltag i.

For at vurdere om ændringer på en hjemmeside fører til konverteringer, kræver det data og indsigt i, hvordan de besøgende bevæger sig på hjemmesiden. Man kan let famle i blinde, når man opsætter nye funktioner og formuleringer, og derfor valgte vi først og fremmest en databaseret tilgang.

Det betød, at vi løbende testede hjemmeside-ændringerne via Google Optimize og dermed fik direkte data på, hvilke formuleringer og funktioner, der skabte konverteringer. Google Optimize er et testmiljø, hvor man opsætter et design – f.eks. flere forskellige bestil-knapper – hvorefter brugerne, der er live på hjemmesiden, bliver eksponeret for dem. På den måde indsamler man data på, hvad der performer bedst. Det har givet os en stor indsigt i, hvilke tiltag der skulle implementeres på hjemmesiden, som vi har brugt i redesign af særligt forsiden.

Dynamisk menukort

Et vigtigt punkt for Sunset Boulevard var en livesætning af menukortet, der tidligere blot lå på hjemmesiden som PDF. Vi udviklede derfor et online menukort, som er nemt at redigere, styrker SEO – og som gør det nemt for kunderne at vælge deres favoritter til bestilling.

Sunset
Boulevard
møder den
digitale fremtid

Den landsdækkende restaurationskæde har siden 1996 serveret fastfood af høj kvalitet spækket med gode råvarer.

I dag tæller kæden mere end 40 restauranter i landets største byer og kendetegnes blandt andet ved sine ambitioner om god mad – og i dag også høj digital service gennem hjemmeside og apps.

Vi er glade for samarbejdet, og stolte over at have løftet en del af af Sunset Boulevard med en digital løsning, der har en kæmpe berøringsflade ude hos slutbrugerne.

Skal vi også hjælpe dig?

Kontakt os gerne for en uforpligtende snak om hvordan vi kan hjælpe dig og din forretning.

Thomas Hermand

[email protected] +45 61 30 14 32

Andre cases

CVR 17885170
© Alle rettigheder forbeholdes – marginal.dk

CVR 17885170 – Privatlivspolitik

Tilmeld dig Marginal's nyhedsbrev

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Samtykke*