Bar-Mobil: Øget konverteringsrate og kvalitetsleads gennem personaliseret og målrettet markedsføring
Resultater for Bar-Mobil
-
En skarp målsætning om fordobling af leads inden for det første år er opnået.
-
Klikpriser på Meta på helt ned til 0,74 kr. for B2C-annoncer.
-
Konverteringsraten på Google Ads er øget med 15 %.
-
CPA på Google Ads er reduceret med 50 %.
-
30 % flere konverteringer på Google Ads.
-
Findes blandt top 3-placeringer på primære, organiske søgeord.
Hvem er Bar-Mobil?
Bar-Mobil leverer mobile, skræddersyede barløsninger til events såsom bryllupper, fødselsdage og erhvervsarrangementer.
De ønskede at skalere deres forretning, men havde behov for hjælp til at identificere og sparre om, hvor indsatsen skulle lægges.
"Marginal har været en meget vigtig samarbejdspartner i at forstå vores forretning og vores kunders behov. Deres data-drevne tilgang har givet os konkrete resultater og øget vores konverteringsrate markant."
Udfordringen
Gennem en grundig forståelse for Bar-Mobil, deres forretningsområde og målgruppe fandt vi frem til, at en optimering af deres tilbudsberegner og forbedring af deres markedsføring skulle øge antallet af kvalificerede leads og konverteringer.
På deres hjemmeside fandtes en simpel tilbudsberegner, som ikke var særlig brugervenlig eller personaliseret, og deres markedsføring manglede at stille helt skarpt på de rigtige kanaler og målgrupper.
Personaliseret indhold og skræddersyede løsninger
Bar-Mobil tilbyder skræddersyede barløsninger, og det skal gerne skinne igennem, når de kommunikerer til deres mange kunder. Derfor tog vi en helhedsorienteret tilgang til deres markedsføring, hvor vi med udgangspunkt i både data, men også kendskab til virksomheden og branchen ikke blot forbedrede kundeoplevelsen, men også øgede konverteringsraterne.
Gennemgribende forståelse for Bar-Mobils forretning og mål
For at skabe det bedste udgangspunkt for markedsføringen satte vi os grundigt ind i Bar-Mobilsforskellige arrangementstyper og deres unikke udfordringer. Og det var afgørende for at kunne skræddersy en løsning, der virkelig virkede.
For eksempel fokuserede vi på at skabe tryghed for kunder, der skulle arrangere bryllupper, og på at synliggøre, at Bar-Mobil har kompetencerne og evnerne til at håndtere store gæsteantal for erhvervsarrangementer.
Og så satte vi nogle helt specifikke mål, der gjorde det let for Bar-Mobil at følge med i vores arbejde. Det var alt fra, hvor mange leads vi skulle skaffe til, hvor meget deres indsats inden for B2C- og B2B-kunder skulle vækste.
Et ansigtsløft til tilbudsberegneren
Den eksisterende tilbudsberegner blev gentænkt for at forbedre brugervenligheden (UX). Vi analyserede, hvilke oplysninger kunderne havde brug for, og hvordan de kunne føle sig trygge ved at benytte sig af Bar-Mobils tjenester.
Den nye tilbudsberegner er blevet personaliseret, og kunden kan nu se deres navn og relevante, festspecifikke tekster og billeder, når de klikker sig igennem tilbudsberegnerens forskellige trin og i de efterfølgende e-mails.
Dét sammenholdt med en stigning af positive anmeldelser på f.eks. Trustpilot har gjort Bar-Mobil endnu mere troværdige, end de var i forvejen. Og kunderne kan nu uden tøven eller behov for dybdegående research let – og med ro i maven – booke dem.
Det rigtige sted på det rigtige tidspunkt
– 30 % flere konverteringer
Det er vigtigt at være til stede på de helt rigtige platforme – på de helt rigtige tidspunkter. Derfor anvendte vi data og research til at udvælge de rigtige kanaler, målgrupper, annoncer og søgeord. Det betyder, at vi nu har opsat differentierede kampagner på sociale medier (Meta og LinkedIn) og Google Ads for både B2B- og B2C-segmenterne.
Ved at forstå Bar-Mobils salgsperioder og kundemønstre har vi desuden sørget for, at kampagnerne peaker på de rette tidspunkter. Og så kan vi få fat i kunderne allerede inden – eller når de begynder at planlægge deres fester.
Gennem dybdegående analyse og forståelse af kunde- og forretningsdata har vi således formået at få 30 % flere konverteringer og forbedret konverteringsraterne med 15 % på Google Ads. Derudover ser vi nu klikpriser på helt ned til 0,74 kr. på Meta, hvilket er meget positivt på et medie, der generelt bliver dyrere.
Forbedret tracking
Som et led i at arbejde med specifikke KPI’er har vi formået at gøre Bar-Mobils tracking mere præcis – og dermed mere pålidelig. For eksempel bliver konverteringer nu kun talt med, når kontaktformularer bliver fuldt udfyldt, i stedet for blot ved et klik på "send"-knappen.
Derudover har vi set på den måde, hvorpå trackingen bliver udført. Overgangen fra client-based til server-side tracking har både gjort det muligt at styrke datagrundlaget og tracke effektivt på tværs af platforme.
Psst … det bli’r inden for branchen
Som en ekstra bonus for Bar-Mobil – og fordi vi arbejder brancheorienteret – har vi gennem samarbejdet med dem og en af vores eksisterende kunder skabt et match, der skaber forretning og dermed kommer begge virksomheder til gode.
For der skal lidt af hvert til for at skabe en fest, ik’?