Kerteminde
Efterskole

Digital makeover, skarpt SoMe-indhold og en fyldt skole

140

elever

'Marginal giver os den helt rette provokation til at komme videre og udvikle vores kanaler.'

Hos Marginal har vi varetaget al digital annoncering og markedsføring for Kerteminde Efterskole siden 2017, hvor de henvendte sig til os, da de havde svært ved at tiltrække nok elever. Elevtallet lød på 105 – mod de 140, der var senge til. Siden samarbejdets start har efterskolen været tidligt fyldt til det kommende skoleår – hvert år.
Samarbejdet har blandt andet budt på en omfattende digital makeover, udvikling og vedligehold af hjemmeside, annoncering og sparring på sociale medier, contentproduktion og et tæt samspil omkring den strategiske markedsføring af skolen. Gennem målrettet, konsekvent markedsføring sikrer vi, at de rette elever og deres forældre får øje på netop dét efterskoletilbud, som passer til dem.
”Vi kontaktede Marginal, fordi vi havde behov for hjælp til at
tiltrække flere elever. Allerede på vores allerførste møde
udfordrede Marginal os og inspirerede os til at tænke anderledes.
Vi får modspil, og det synes jeg er fedt.”
– Jan Hannibal, forstander på Kerteminde Efterskole

Det var klart, at der skulle ske noget nyt for Kerteminde Efterskole på den digitale front. En proces, der blev startet med en ærlig dialog og definition af skolens brand og strategi.

En velfungerende hjemmeside er knudepunktet for al digital markedsføring, og derfor trængte deres hjemmeside til et frisk pust. Vi udviklede en ny moderne og simpel hjemmeside og designprofil, der understreger det helt særlige ved skolen og giver mulighed for at vise de mange linjefag frem.

De digitale trends og rammer udvikler sig hele tiden. Og med et samarbejde, der begyndte med en ny hjemmeside i 2017, var det i 2022 tid til at give Kerteminde Efterskoles digitale univers et løft.  Her fik vi i samarbejde med dem og med fokus på både de digitale trends og deres behov skabt en ny, moderne hjemmeside.

Marginal har siden 2017 varetaget skolens digitale annoncering på Google Ads og sociale medier. Og det resulterede hurtigt i besøgsrekord samt en helt fyldt skole før jul. For første gang nogensinde i skolens historie.

Kerteminde Efterskole ønskede også løbende sparring på deres egen brug af sociale medier til branding og formidling af skolen. Derfor er vi løbende i dialog med skolen, hvor vi bl.a. evaluerer deres indhold på sociale medier, udvikler idéer til nyt content og holder skolens SoMe-ansvarlige opdaterede på nye trends og tendenser. Efter ønske stiller vi også vores egen fotograf til rådighed, der laver workshops og deler viden om, hvordan man fortæller de gode historier på det tekniske plan.

Det sikrer, at skolen bruger deres kanaler optimalt og får eksponeret og prioriteret de historier, der formidler skolen allerbedst. Det har da også resulteret i en markant stigning i deres brugeres engagement og interaktion – særligt på Instagram.

Udover at hjælpe med at kommunikere, hvem Kerteminde Efterskole er udadtil, har vi også løbende givet konkret og ærlig sparring og rådgivning i forhold til skolens tilbud, strategi og målgruppe. For selvom vi kan lave nok så meget med god markedsføring, er det vigtigt, at skolen selv er attraktiv og har styr på, hvad de står for, så vi rammer den rigtige målgruppe.

Mindst to årlige sparrings- og strategimøder har sikret, at vi holder snuden i sporet mod vores fælles mål. Og har nået dem.

Kerteminde
Efterskole

Digital makeover, skarpt
SoMe-indhold og en fyldt skole

140

”Marginal giver os den helt rette provokation til at komme videre og udvikle vores kanaler.”

Hos Marginal har vi varetaget al digital annoncering og markedsføring for Kerteminde Efterskole siden 2017, hvor de henvendte sig til os, da de havde svært ved at tiltrække nok elever. Elevtallet lød på 105 – mod de 140, der var senge til. Siden samarbejdets start har efterskolen været tidligt fyldt til det kommende skoleår – hvert år.
Samarbejdet har blandt andet budt på en omfattende digital makeover, udvikling og vedligehold af hjemmeside, annoncering og sparring på sociale medier, contentproduktion og et tæt samspil omkring den strategiske markedsføring af skolen. Gennem målrettet, konsekvent markedsføring sikrer vi, at de rette elever og deres forældre får øje på netop dét efterskoletilbud, som passer til dem.
”Vi kontaktede Marginal, fordi vi havde behov for hjælp til at
tiltrække flere elever. Allerede på vores allerførste møde
udfordrede Marginal os og inspirerede os til at tænke anderledes.
Vi får modspil, og det synes jeg er fedt.”
– Jan Hannibal, forstander på Kerteminde Efterskole

Det var klart, at der skulle ske noget nyt for Kerteminde Efterskole på den digitale front. En proces, der blev startet med en ærlig dialog og definition af skolens brand og strategi.

En velfungerende hjemmeside er knudepunktet for al digital markedsføring, og derfor trængte deres hjemmeside til et frisk pust. Vi udviklede en ny moderne og simpel hjemmeside og designprofil, der understreger det helt særlige ved skolen og giver mulighed for at vise de mange linjefag frem.

Marginal har siden 2017 varetaget skolens digitale annoncering på Google Ads og sociale medier. Og det resulterede hurtigt i besøgsrekord samt en helt fyldt skole før jul. For første gang nogensinde i skolens historie.

Kerteminde Efterskole ønskede også løbende sparring på deres egen brug af sociale medier til branding og formidling af skolen. Derfor har vi i løbet af samarbejdet afholdt månedlige møder, hvor vi evaluerer skolens indhold på sociale medier, udvikler idéer til nyt content og holder skolens SoMe-ansvarlige opdaterede på nye trends og tendenser.

Det sikrer, at skolen bruger deres kanaler optimalt og får eksponeret og prioriteret de historier, der formidler skolen allerbedst. Det har da også resulteret i en markant stigning i deres brugeres engagement og interaktion – særligt på Instagram.

Udover at hjælpe med at kommunikere, hvem Kerteminde Efterskole er udadtil, har vi også løbende givet konkret og ærlig sparring og rådgivning i forhold til skolens tilbud, strategi og målgruppe. Vi pakker varen ind for dem – men det er vigtigt, at den er så attraktiv, at der er nogen, der vil købe den. Og at det er de rigtige ”købere”.

Mindst to årlige sparrings- og strategimøder har sikret, at vi holder snuden i sporet mod vores fælles mål. Og har nået dem.

”Samarbejdet med Marginal har i høj grad løftet vores niveau på sociale medier.
Vi får løbende feedback på vores indhold og bliver inspireret til at udvikle nyt.
Vores indhold er blevet langt mere målrettet og skarpt, og der er sket en
mærkbar udvikling på vores SoMe-kanaler i løbet af samarbejdet.”
– Christoffer Bondo, lærer og SoMe-ansvarlig på Kerteminde Efterskole

SLUT MED TOMME SENGE

Gennem strategi, planlægning, ny grafisk identitet og en troværdig målrettet markedsføring på alle kanaler lykkedes det os i løbet af det første år at skabe ventelister fremfor tomme senge. Siden da har efterskolen ikke haft tomme senge ved skolestart. Desuden får de nu deres elevtilmeldinger så tidligt, at de allerede i efteråret kan melde alt optaget til det kommende skoleår. Dermed er det nu muligt for Kerteminde Efterskole at slippe bekymringerne om elevtilmeldinger og i stedet fokusere på at give alle elever et godt ophold.
”Samarbejdet med Marginal har i høj grad løftet vores niveau på sociale medier.
Vi får løbende feedback på vores indhold og bliver inspireret til at udvikle nyt.
Vores indhold er blevet langt mere målrettet og skarpt, og der er sket en
mærkbar udvikling på vores SoMe-kanaler i løbet af samarbejdet.”
– Christoffer Bondo, lærer og SoMe-ansvarlig på Kerteminde Efterskole

SLUT MED TOMME SENGE

Gennem strategi, planlægning, ny grafisk identitet og en troværdig målrettet markedsføring på alle kanaler lykkedes det os i løbet af det første år at skabe ventelister fremfor tomme senge. Siden da har efterskolen ikke haft tomme senge ved skolestart. Desuden får de nu deres elevtilmeldinger så tidligt, at de allerede i efteråret kan melde alt optaget til det kommende skoleår. Dermed er det nu muligt for Kerteminde Efterskole at slippe bekymringerne om elevtilmeldinger og i stedet fokusere på at give alle elever et godt ophold.
Thomas Hermand

Skal vi også hjælpe dig?

Kontakt os gerne for en uforpligtende snak om hvordan vi kan hjælpe dig og din forretning.

Thomas Hermand

[email protected] +45 61 30 14 32
CVR 17885170
© Alle rettigheder forbeholdes – marginal.dk

CVR 17885170 – Privatlivspolitik

Tilmeld dig Marginal's nyhedsbrev

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Samtykke*