MejeriMEDIER

1000% STIGNING I HJEMMESIDETRAFIK

50% FLERE NYHEDS-
BREVMODTAGERE

3.000+ FØLGERE
PÅ LINKEDIN

Markedsføringsaftale

øger trafikken

Samarbejdet mellem Marginal og Mejerimedier er et rigtig godt eksempel på, at man kan nå langt i den digitale verden – selvom man er et analogt brand med mange år på bagen.

Som helt tætte sparringspartnere har Marginal hjulpet organisationen med at udvikle deres online tilstedeværelse.

Gennem en vedholdende indsats og en proaktiv tilgang til nye digitale tiltag er Mejerimedier på knapt fire år gået fra at have en begrænset online tilstedeværelse til, at en tredjedel af deres omsætning nu kommer ad digitale veje. Det har gjort dem mere robuste og fremtidssikrede.

1000 % STIGNING I HJEMMESIDETRAFIK

50 % FLERE NYHEDS-
BREVMODTAGERE

4.000+ FØLGERE
PÅ LINKEDIN

Et analogt brand

går digital

Mælkeritidende, som udgives af Mejerimedier, er verdens ældste mejerifagblad. Siden 1888 har det leveret spændende, vigtige og væsentlige nyheder om den danske mejeribranche. Mejerimedier er i dag producenter af det eneste trykte magasin i branchen og leverer nyheder digitalt via deres hjemmeside og nyhedsbrev.

Mejerimedier kontaktede os, fordi de havde et ønske om at føre deres brand ind i det digitale kapløb. De havde store ambitioner for en gennemgribende digital satsning, og vi hjalp dem med at strukturere deres indsats, udvælge relevante markedsføringskanaler samt udarbejde den digitale marketingstrategi, som skal sikre Mejerimediers digitale vækst i mange år fremover.
”Marginal er gode til at tage ejerskab på opgaver. Til at byde ind, se muligheder og foreslå nye tiltag. Marginal er generelt en virksomhed som lytter og sætter sig ind vores behov. Og prikker lidt til os, når deres specialister ser noget, som vi ikke har fået øje på – både i det meget tekniske maskinrum og inden for mulighederne i online kommunikation.”
– Anne-Sofi Christiansen, ansvarshavende redaktør
Mejerimediers hjemmeside er epicentret for alle deres digitale aktiviteter. Det er her, nye og loyale brugere går ind og læser nyheder, og det er her, bladets annoncører orienterer sig om bladets potentiale som reklamekanal. Derfor vurderede vi, at hjemmesiden skulle redesignes og gøres mere brugervenlig.

1000 % mere trafik

til hjemmesiden

Men hvad er et website uden besøgende? Som et led i den digitale marketingstrategi, har vi med en markedsføringsaftale varetaget Mejerimediers annoncering på Facebook, LinkedIn og Google Ads. Vi har desuden oprettet en Facebook-side og en LinkedIn-profil for dem og været en fast sparringspartner på community-building og organisk content-produktion.

Efter opstart af markedsføringaftalen fordobledes antallet af besøgende på Mejerimediers hjemmeside på kun et halvt år. Efter 4 år er stigningen i trafik til hjemmesiden steget med hele 1000 %. Derudover er der 50 % flere nyhedsbrevsmodtagere, end da vi startede og en LinkedIn-side med over 4.000 følgere – skaffet udelukkende organisk.

Vi er stolte af samarbejdet med Mejerimedier, og ser frem til at se deres redesignede hjemmeside og online communities bane vejen de næste mange år, hvor Mejerimedier og Mælkeritidende fortsat skal være i fronten for nyheder inden for mejeribranchen.
Thomas Hermand

Skal vi også hjælpe dig?

Kontakt os gerne for en uforpligtende snak om hvordan vi kan hjælpe dig og din forretning.

Thomas Hermand

[email protected] +45 61 30 14 32
CVR 17885170
© Alle rettigheder forbeholdes – marginal.dk

CVR 17885170 – Privatlivspolitik

Tilmeld dig Marginal's nyhedsbrev

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Samtykke*