”Vi kører på 4. flaske champagne, og hjemmesiden bliver bare flottere og flottere for hvert minut, der går. Jeg synes, I skulle prøve det samme!”

Et kreativt univers,
der forpligter

Kreativiteten lever på Langelands Efterskole. I bedste velgående endda. Skolens DNA er indbegrebet af krøllede hjerner, originale idéer og store armbevægelser. Og dét forpligter, når man skal udvikle visuelt materiale til dem.

Vi har samarbejdet med Langelands Efterskole om markedsføringen i flere år, og i 2021 ønskede de, som en del af vores samarbejde, at få udviklet en ny hjemmeside. Efter mange år med en meget farverig side, meget ”støj” og med unikke håndtegnede elementer, var ønsket nu et webdesign, der var mere roligt, brugervenligt og stilrent – men uden at give køb på den kreative ånd, som stadig gennemsyrer skolen og taler til eleverne.

Udover det stilrene design, havde efterskolen enkelte specifikke tanker om elementerne til hjemmesiden: de gamle tegninger, som i høj grad er en del af skolens visuelle udtryk, skulle bevares i et vist omfang – og så ønskede de at visualisere ”efterskole-rejsen” ved hjælp af bevægelse på hjemmesiden.

Et moderne webdesign
med sjæl?

I tæt samarbejde med Langelands Efterskole har vi udviklet et online univers, der ikke bare lever op til tidens UX-standarder – men også serverer stedets unikke, kreative ånd på en overskuelig og stilren måde. Den forener skolens traditionelle, kreative udtryk med noget mere moderne og stringent.

Der er udviklet nye elementer og effekter, som afspejler efterskolens kreative fag, men samtidig er mere afdæmpede i farve og udtryk. De gamle håndtegninger er ikke glemt helt – men er bevaret som små fraktioner rundt omkring på siden. Og flere af tegningerne er samlet i en collage på en af undersiderne.

”Øje for den du er” er et motto, der har været flittigt brugt af skolen, og derfor er netop øjet – som er et delelement fra en af de gamle håndtegninger – blevet brugt som gennemgående logo-element på siden. Skolens ønske om bevægelse på siden er medtaget i en ”tidslinje”, som følges, når man scroller fra top til bund. Og flere elementer på siden bevæger sig, i takt med at man scroller eller bevæger musen fra side til side.

Ligesom Langelands Efterskole er vi i Marginal meget glade for og stolte over, at det lykkedes at skabe et webprojekt, hvor kundens ønsker blev hørt, og det nye design formåede at tegne et nyt og moderne billede af et traditionsrigt og kreativt sted fyldt med sjæl.

Illustration af HuskMitNavn

Skal vi også hjælpe dig?

Kontakt os gerne for en uforpligtende snak om hvordan vi kan hjælpe dig og din forretning.

Thomas Hermand

[email protected] +45 61 30 14 32

Andre cases

Website og visuel identitet til CIU’s Grønne Mikrohandlinger

Grønne Mikrohandlinger
  • Ny visuel identitet og brandunivers
  • Design og udvikling af platform for erhvervsstuderende
  • Fængende tekstforfatning
Grafisk design
-
Hjemmeside

Website og visuel identitet til CIU’s Grønne Mikrohandlinger

Nyt, brugervenligt webdesign styrker Smageriets brand og identitet

Smageriet
  • Nyt, brugervenligt webdesign
  • Mobiloptimeret købsflow
  • Opdateret visuel identitet
Grafisk design
-
Hjemmeside

Nyt, brugervenligt webdesign styrker Smageriets brand og identitet

Nye landingssider og kampagnemateriale rettet målgruppen til Erhvervshus Fyn

Erhvervshus FYN
  • Kampagne-idé og lanceringsplan
  • Målgruppeforståelse
  • Udarbejdelse af kampagnemateriale
Grafisk design
-
Marketing

Nye landingssider og kampagnemateriale rettet målgruppen til Erhvervshus Fyn

Ny designmanual og webdesign til Styrelsen for Forsyningssikkerhed

Styrelsen for Forsyningssikkerhed
  • Fokus på visuel tillid og troværdighed
  • Logodesign og komplet webdesign
  • Designmanual med grafisk identitet
Grafisk design

Ny designmanual og webdesign til Styrelsen for Forsyningssikkerhed

Med UX-optimeringer opnåede Sunset Boulevard en stigning i ROI på 701 %

Sunset Boulevard
  • Digitale funktioner, der konverterer
  • 701% ROI
  • Fastholdelse, interaktioner og lavere leadpriser
Hjemmeside

Med UX-optimeringer opnåede Sunset Boulevard en stigning i ROI på 701 %

Bar-Mobil fordoblede antal leads og fik 30 % flere konverteringer

Bar Mobil
  • Personaliseret og målrettet markedsføring
  • 30% flere konverteringer
  • 50% lavere CPA
Marketing
-
Tracking

Bar-Mobil fordoblede antal leads og fik 30 % flere konverteringer

Det hele starter med et klik

CVR 17885170
© Alle rettigheder forbeholdes – marginal.dk

CVR 17885170 – Privatlivspolitik

Tilmeld dig Marginal's nyhedsbrev

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Samtykke*