Sådan sporer du offline konverteringer
Det handler om at bygge bro mellem den digitale markedsføring og de reelle, fysiske salgsresultater. Med den kobling kan vi skabe et retvisende billede af data.


Med afviklingen og begrænsning af tredjepartscookies bl.a. I Safari er det på tide at adoptere nye tracking-teknologier som server-side tagging. Server-side tagging bør du implementere allerede nu, hvis du benytter dig af online marketing. Det er med til at optimere dit datagrundlag fra brugere, der besøger dit website via browsere, der begrænser tredjepartscookies såsom Safari og Firefox eller brugere, der benytter sig af en ad-blocker (som rigtig mange gør).
Med de nye tracking-teknologier tilpasser du din online marketing til at forblive datadrevet, men tilgangen baseres på privacy-first, uden brug af tredjepartscookies.
For at opfylde Googles krav er en vigtig del af den proces bl.a., at dit cookie-banner / cookie-samtykkeværktøj understøtter Google Consent Mode V2, som blev et krav fra Google allerede i marts 2024. Uden Consent Mode V2 er muligheden for bl.a. at personalisere din marketing (som remarketing) blevet begrænset. Der findes en række værktøjer som Cookiebot, Cookie Information osv., som du med fordel kan bruge som cookie-samtykkeværktøj til dit website.
I maj 2024 varslede Google derudover begrænsninger i Google Ads, hvis dit cookie-samtykkeværktøj ikke blokerer tracking korrekt.
For at være cookie-compliant på den tekniske del, skal den tekniske opsætning sikre, at tracking som Meta Pixel og Google Tag ikke aktiveres, før brugeren har givet samtykke til det (hvilket i mange tilfælde ikke opfyldes).
Udover at Google stiller krav til, at dit cookie-samtykkeværktøj er opsat korrekt, så er det også på radaren hos Datatilsynet og hos forbrugerne, som har mulighed for at klage, hvilket kan medføre bøde, hvis dine cookies sættes ulovligt.
Hvis jeres virksomhed annoncerer online, og har brug for hjælp til at sikre optimal perfomance på online annoncering, så er vi hos Marginal eksperter i tracking. Vores team af erfarne specialister står klar til at hjælpe dig med at implementere en tracking-løsning, der passer til dine behov, så du indsamler værdifulde data, samtidig med at du overholder de gældende databeskyttelsesregler.
Er du i tvivl om, hvorvidt du teknisk set overholder cookie-lovgivningen? Om du har Consent Mode V2 implementeret? Eller om du skal benytte server-side tagging?
Send os en besked via kontaktformen eller send en e-mail til [email protected], så kontaktes du helt uforpligtende.
Det handler om at bygge bro mellem den digitale markedsføring og de reelle, fysiske salgsresultater. Med den kobling kan vi skabe et retvisende billede af data.
CVR 17885170 – Privatlivspolitik
Vil du gøre det nemt for dig selv (og for os)?
Så har vi lavet en tjekliste til det gode brief, som guider dig hurtigt igennem de vigtigste punkter.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.
Hent vores nyeste whitepaper og bliv klogere på tracking.
Indtast dine oplysninger og modtag dit whitepaper