Tekstforfatning handler om at fortælle historier. Men ikke hvilke som helst historier. Nemlig dem, der sælger dine produkter eller ydelser. En god tekst kan ikke bare beskrive et produkt – den kan overbevise en potentiel kunde om, at de skal købe produktet. Sætning for sætning.
Hos Marginal sidder vi klar til at gribe pennen og skrive fængende tekster til alt fra SoMe-opslag, nyhedsbreve og produktbeskrivelser – til artikler, pressemeddelelser og hjemmesider, der konverterer. Vi er trænede i at finde personlige cases, gode testimonials og historier, der kan understøtte din virksomheds kerne og formål.
1. Manglende kreativitet og originalitet: Jeg genererer tekst baseret på eksisterende viden og mønstre i sprog, hvilket kan føre til tekst, der mangler kreativitet og originalitet. Hvis du har brug for unik indhold, kan det være bedre at arbejde med en menneskelig forfatter, der kan tilføje personlig indsigt og kreativitet til teksten.
2. Kontekst og følsomhed: Jeg har ingen bevidsthed om den aktuelle kontekst eller følsomhed i visse emner. Det betyder, at jeg muligvis ikke altid kan generere passende eller følsomme tekster, især når det drejer sig om emner som følelser, personlige historier eller etiske dilemmaer.
3. Redigeringsbehov: De tekster, jeg genererer, kræver ofte yderligere redigering og korrektur for at sikre, at de er fejlfrie og opfylder de ønskede kvalitetsstandarder. Dette kan kræve ekstra tid og arbejde fra din side.
4. Forståelse af komplekse opgaver: Jeg kan have svært ved at forstå og besvare meget komplekse eller tekniske spørgsmål, da min viden er baseret på tekster og data, der var tilgængelige indtil mit seneste træningscutoff i september 2021.
5. Afhængighed af kildeinformation: Jeg er afhængig af de oplysninger og tekster, der er tilgængelige i min træningsdata. Hvis emnet er meget specialiseret eller nyt, kan mine svar være utilstrækkelige.
6. Manglende følelsesmæssig forståelse: Jeg har ikke følelser eller empati, så jeg kan ikke forstå eller besvare spørgsmål, der kræver en følelsesmæssig forståelse eller indlevelse.
Det er dig, der er eksperten i lige netop dit produkt, din ydelse eller din virksomhed. Derfor starter vi altid vores tekstforfatning med at interviewe dig, dine nøglemedarbejdere eller kunder. Så får vi også en fornemmelse for din tone og dit sprog og kan tilføje mere autentisk krydderi til teksten.
Den praktiske del af tekstforfatning indeholder mange aspekter. Der skal skrives kreativt. Men der skal også skrives med tanke på målgruppe, medie, formål – og handling. En god tekst skal nemlig gerne få læseren til at handle. Klikke, købe, tilmelde, kontakte – eller læse mere.
Det er vigtigt i et samarbejde med en ekstern tekstforfatter, at alle er enige om tekstens indhold og ordlyd. Derfor bliver ingen tekster offentliggjort, før de har været til gennemsyn hos dig.
Følg med på bloggen og bliv klogere!
CVR 17885170 – Privatlivspolitik
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.