NYTÆNKNING AF
DEN KLASSISKE STUDENTERHUE
CAPPELINO TOG MARGINAL MED PÅ JOMFRUREJSEN MED MARKEDSINTRODUKTION OG LANCERING
Nogle gange er man så heldig at arbejde med dugfriske produkter og brands og spille en rolle i deres helt spæde opstart.
Det var tilfældet for os, da Olino udviklede deres bud på den klassiske studenterhue. Gennem mere end 50 år har Olino produceret uniformer og hovedbeklædning til luftfartsbranchen. Derfor havde de alle grundsten på plads for at udvikle en opdateret version af studenterhuen.
Det de manglede vores hjælp til, var at bringe den mere komfortable og slidstærke studenterhue til live gennem et stærkt, nyt brand.
Olino havde brug for en markedsførings-samarbejdspartner til at være med på hele dén rejse – fra navn og logo til budskaber og markedsføringskanaler.
Marginal var derfor med til at udvikle hele brandplatformen og go-to-market strategien.
Og navnet blev “Cappelino”.
SPARRINGSPARTNERE I
OPBYGNINGEN AF BRANDET
Marginal fik stort set frie hænder til opgaven, og blev hurtigt en tæt sparringspartner for Cappelino i opbygningen af deres univers. Navn, visuel identitet, logo, hjemmeside, offline/online materiale og tekster blev udarbejdet – og sammen udviklede vi en marketingplan og handlingsplan for deres første skridt ind på markedet.
Den digitale markedsførings primære fokus var selvfølgelig at øge Cappelinos kendskabsgrad og brande dem som den nye, forbedrede, stretchy studenterhue – i klassisk design.
INDHOLD DER KONVERTERER
Det digitale landskab skaber købsrejser, der ikke længere lever blot på at man har skabt et godt brand. Der skal også tænkes i konverteringsoptimering på tværs af platforme.
Derfor udviklede vi en række elementer, som Cappelino kunne benytte på tværs af medier og ikke mindst en brandplatform i deres website, som gør det nemt for målgruppen at se fordelene ved huen og at bestille den til deres store dag.
I Marginal er vi glade for og stolte af at få lov til at sende Cappelino godt på vej på deres spændende rejse, og vi glæder os til at se, hvor den kan føre dem hen.