Øget salg af fynske
hække i Norden

En samarbejdspartner der er all in for at løfte Prima Færdig Hæk i hele Norden
65 % højere konverteringsrate på det danske website
9000 flere organiske klik i højsæsonen til både det svenske og norske website
Proaktive handlingsplaner og sparring på produktkoncepter
Øget omsætning via Google Ads på 35 % i højsæsonen
18 % vækst i omsætning totalt i Q1+2 2025 i Danmark
96 % vækst i omsætning totalt i Q1+2 2025 i Sverige
Marginal har i tæt samarbejde med Prima Færdig Hæk hævet omsætningen for den fynske producent af hække ved hjælp af effektiv og resultatorienteret online marketing.
Gennem et samarbejde bygget på tillid, åbenhed og en proaktiv tilgang til kundens forretning, har vi været i stand til at løfte Prima Færdig Hæks salg i Danmark, Sverige og Norge. Det er et samarbejde, der startede på Google Ads og har udviklet sig til en full-service løsning, hvor Prima Færdig Hæk har lagt hele onlinedelen af deres forretning over til Marginal.
Gå i dybden i løsningen og resultaterne
Løsningen

Udfordringen

Prima Færdig Hæk kom til os med en veletableret forretning, et stærkt, lokalt brand og en webshop, der lod kunderne bestille deres nye hæk online. Det de manglede, var en strategisk tilgang til onlinesalget, der kunne være med til at øge væksten i deres forretning – både i Danmark, Sverige og Norge.

Prima Færdig Hæk havde behov for en samarbejdspartner med den rette forretningsforståelse og med stærke kompetencer til at omsætte netop den viden til en strategisk markedsføringsindsats på tværs af deres webshops og markedsføringskanaler som Google Ads og SEO. Målet var simpelt: Større afkast på deres investeringer og en løbende vækst med et tæt samarbejde og proaktive indsatser.

Udtalelse

"Marginal er et stærkt hold af specialister, som formår at holde vores markedsføringsplaner skarpe og koordinerede. Vi har faste og effektive teams møder, hvor forventninger og mål hurtigt bliver afstemt.

De leverer altid idérige løsninger og tager ansvar for både kvalitet og økonomi. Særligt vores vækst i Sverige har fået et markant løft, efter Marginal satte fokuseret indsats ind dér.

Vi oplever Marginal som jordnære, samarbejdsvillige og rigtig gode til at gøre komplekse tiltag forståelige for alle.

Kort sagt: De skaber resultater og er en fornøjelse at arbejde med."

– Direktør og stifter, Lars Strarup

For hjemmesiden har vi løftet konvertingsgraden med følgende:

Danmark: 65,7%

Sverige: 192,3%

Norge: 336,4%

Resultaterne

Google Ads og SEO

Det primære fokus i starten af samarbejdet var at løfte det salg, Prima Færdig Hæk fik gennem Google Ads og organisk trafik.

Vores strategi for Prima Færdig Hæk har taget udgangspunkt i at skabe bedre organisering i annonceringen. Ved at separere landene og opsætte flere shopping- og search-kampagner, har vi hele tiden kunnet prioritere budgetterne på de produkter, der var i fokus i den givne sæson. Samtidig rammer annonceringen for Prima Færdig Hæk nu kunderne langt mere præcist i forhold til, hvor i købsfasen de er.

SEO-arbejdet har understøttet Google Ads-strategien og sørget for, at kunderne i højere grad møder Prima Færdig Hæk igennem hele deres købsfase – lige fra den tidlige research-fase med opbygning af tillid til virksomheden, til at bakke op om Google Ads-placeringerne, når kunderne er købeklar.

Den samlede indsats har betydet, at vi gennem Google Ads i Danmark har opnået en stigning i omsætning på 35 % og en stigning i antal køb på 82 %, samtidig med at mediespendet kun er steget 8 %. Dette bl.a. takket være en konverteringsgrad gennem annonceringen, som er steget med 102 %. 

På den organiske trafik har vi opnået en stigning på hhv. 26 % og 72 % i antal køb på den Danske og Svenske side. Samtidig er vi lykkedes med at hæve omsætningen gennem organisk trafik markant, særligt i Sverige og Norge, hvor omsætningen gennem organisk trafik er steget med hhv. 448 % og 100 %.

Forretningsforståelse,
handlingsplan og konverteringsoptimering

Gennem samarbejdets indledende fase forstod vi hurtigt, at der var udfordringer på de tre webshops, som var medvirkende til, at Prima Færdig Hæk fik færre ordrer igennem, end de burde kunne få – simpelthen fordi brugerne sprang fra i kurven på grund af manglende information og manglende funktionalitet. Det lå derfor lige til at få identificeret, hvordan vi kunne få flere af de besøgende på webshoppen til at handle og dermed øge omsætningen, uden nødvendigvis at bruge flere annoncekroner. 

Målet for hele indsatsen var at løfte konverteringsgraden på tværs af hjemmesiderne til Danmark, Sverige og Norge, hvilket vi lykkedes med ud fra de optimeringspunkter, som vores analyse havde udpeget.

I samarbejde med Prima Færdig Hæk udviklede vi derfor en vækststrategi og handlingsplan, hvor vi for hvert af de tre lande bl.a. analyserede historiske købs-, marketing- og web-data, foretog en konkurrentanalyse og analyserede brugeradfærd på de individuelle markeder. Analyserne resulterede i særskilte optimeringer for hvert marked, prioriteret ud fra den forventede effekt, det ville have på salget.

Målet for hele indsatsen var at løfte konverteringsgraden på tværs af hjemmesiderne til Danmark, Sverige og Norge, hvilket vi lykkedes med ud fra de optimeringspunkter, som vores analyse havde udpeget.

Højere brand awareness gennem Meta-annoncering

For at sikre en konstant bearbejdning af kunder gennem hele købsrejsen, igangsatte vi en intensiveret indsats med Meta-annoncering. Formålet var at nå potentielle nye kunder, som måske endnu ikke kendte til Prima Færdig Hæk, men som – baseret på marketingdata – udviste interesse eller adfærd, der tyder på behov for en ny hæk.

Indsatsen på Meta har været drevet af tre hovedspor:

  1. Et brandspor, der kører kontinuerligt for at holde Prima Færdig Hæk top-of-mind hos forbrugerne

  2. Samarbejder med influencers for at skabe tryghed og relation til potentielle kunder

  3. Kategori- og produktorienteret markedsføring, der giver forbrugerne en klar fornemmelse og overblik over, hvad Prima Færdig Hæk kan tilbyde

Samlet set har dette været med til at øge kendskabet til Prima Færdig Hæk i markedet og bidraget til en tragt-orienteret markedsføringsstrategi. Her skaber vi interesse tidligt i kundernes købsproces og konverterer dem effektivt via vores stærke tilstedeværelse på Google Ads og en målrettet SEO-strategi.

Samarbejdet bag resultatet

Samarbejdet med Prima Færdig Hæk har hurtigt givet målbare resultater. Det ser vi både ske, fordi Prima Færdig Hæk har et produkt af høj kvalitet og et stærkt brand. Men vi ser det ikke mindst ske, fordi samarbejdet har været præget af tillid og fuld åbenhed i tilgang og data fra begge parter.

Prima Færdig Hæk har med Lars i spidsen inviteret os ind i deres forretning og været opsatte på, at vi er sammen om at gøre en forskel og skabe de bedste forudsætninger for øget salg. Det er et samarbejde, som vi er stolte af, og som vi glæder os til at fortsætte med de næste mange år.

Om Prima Færdig Hæk

Prima Færdig Hæk har rødder tilbage til 1984, da Lars Strarup som 24-årig grundlagde Møllegårdens Planteskole på 10 hektar land, hvor han siden 1992 har produceret færdighække, der lader køberne springe ventetiden over, når de køber en hæk til hjemmet eller sommerhuset. I dag råder Lars Strarup og Møllegårdens Planteskole over 100 hektar, som danner jordbunden for de færdighække, der bl.a. sælges under Prima Færdig Hæk-brandet.

Ydelsesområder

Team

Skal vi også hjælpe dig?

Kontakt os gerne for en uforpligtende snak om hvordan vi kan hjælpe dig og din forretning.

Thomas Hermand

[email protected] +45 61 30 14 32

Andre cases

Website og visuel identitet til CIU’s Grønne Mikrohandlinger

Grønne Mikrohandlinger
  • Ny visuel identitet og brandunivers
  • Design og udvikling af platform for erhvervsstuderende
  • Fængende tekstforfatning
Grafisk design
-
Hjemmeside

Website og visuel identitet til CIU’s Grønne Mikrohandlinger

Nyt, brugervenligt webdesign styrker Smageriets brand og identitet

Smageriet
  • Nyt, brugervenligt webdesign
  • Mobiloptimeret købsflow
  • Opdateret visuel identitet
Grafisk design
-
Hjemmeside

Nyt, brugervenligt webdesign styrker Smageriets brand og identitet

Nye landingssider og kampagnemateriale rettet målgruppen til Erhvervshus Fyn

Erhvervshus FYN
  • Kampagne-idé og lanceringsplan
  • Målgruppeforståelse
  • Udarbejdelse af kampagnemateriale
Grafisk design
-
Marketing

Nye landingssider og kampagnemateriale rettet målgruppen til Erhvervshus Fyn

Ny designmanual og webdesign til Styrelsen for Forsyningssikkerhed

Styrelsen for Forsyningssikkerhed
  • Fokus på visuel tillid og troværdighed
  • Logodesign og komplet webdesign
  • Designmanual med grafisk identitet
Grafisk design

Ny designmanual og webdesign til Styrelsen for Forsyningssikkerhed

Med UX-optimeringer opnåede Sunset Boulevard en stigning i ROI på 701 %

Sunset Boulevard
  • Digitale funktioner, der konverterer
  • 701% ROI
  • Fastholdelse, interaktioner og lavere leadpriser
Hjemmeside

Med UX-optimeringer opnåede Sunset Boulevard en stigning i ROI på 701 %

Bar-Mobil fordoblede antal leads og fik 30 % flere konverteringer

Bar Mobil
  • Personaliseret og målrettet markedsføring
  • 30% flere konverteringer
  • 50% lavere CPA
Marketing
-
Tracking

Bar-Mobil fordoblede antal leads og fik 30 % flere konverteringer

CVR 17885170
© Alle rettigheder forbeholdes – marginal.dk

CVR 17885170 – Privatlivspolitik

Download din tjekliste her

Vil du gøre det nemt for dig selv (og for os)?
Så har vi lavet en tjekliste til det gode brief, som guider dig hurtigt igennem de vigtigste punkter.

Samtykke*

Tilmeld dig Marginal's nyhedsbrev

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Samtykke*