Kerteminde Efterskole

Digital makeover, skarpt SoMe-indhold og en fyldt skole

Case

- Kerteminde Efterskole

”Marginal giver os den helt rette provokation til at komme videre og udvikle vores kanaler.”

Hos Marginal har vi varetaget al digital annoncering og markedsføring for Kerteminde Efterskole siden 2017, hvor de henvendte sig til os, da de havde svært ved at tiltrække nok elever. Elevtallet lød på 105 – mod de 140, der var senge til. Siden samarbejdets start har efterskolen været tidligt fyldt til det kommende skoleår – hvert år.

Samarbejdet har blandt andet budt på en omfattende digital makeover, udvikling og vedligehold af hjemmeside, annoncering og sparring på sociale medier, contentproduktion og et tæt samspil omkring den strategiske markedsføring af skolen. Gennem målrettet, konsekvent markedsføring sikrer vi, at de rette elever og deres forældre får øje på netop dét efterskoletilbud, som passer til dem.

”Vi kontaktede Marginal, fordi vi havde behov for hjælp til at
tiltrække flere elever. Allerede på vores allerførste møde
udfordrede Marginal os og inspirerede os til at tænke anderledes.
Vi får modspil, og det synes jeg er fedt.”
– Jan Hannibal, forstander på Kerteminde Efterskole

Et nyt digitalt univers

Det var klart, at der skulle ske noget nyt for Kerteminde Efterskole på den digitale front. En proces, der blev startet med en ærlig dialog og definition af skolens brand og strategi.

En velfungerende hjemmeside er knudepunktet for al digital markedsføring, og derfor trængte deres hjemmeside til et frisk pust. Vi udviklede en ny moderne og simpel hjemmeside og designprofil, der understreger det helt særlige ved skolen og giver mulighed for at vise de mange linjefag frem.

INTERAKTION MED SOCIALE MEDIER

Marginal har siden 2017 varetaget skolens digitale annoncering på Google Ads og sociale medier. Og det resulterede hurtigt i besøgsrekord samt en helt fyldt skole før jul. For første gang nogensinde i skolens historie.

Kerteminde Efterskole ønskede også løbende sparring på deres egen brug af sociale medier til branding og formidling af skolen. Derfor har vi i løbet af samarbejdet afholdt månedlige møder, hvor vi evaluerer skolens indhold på sociale medier, udvikler idéer til nyt content og holder skolens SoMe-ansvarlige opdaterede på nye trends og tendenser.

Det sikrer, at skolen bruger deres kanaler optimalt og får eksponeret og prioriteret de historier, der formidler skolen allerbedst. Det har da også resulteret i en markant stigning i deres brugeres engagement og interaktion – særligt på Instagram.

ÆRLIGT OG TÆT SAMARBEJDE

Udover at hjælpe med at kommunikere, hvem Kerteminde Efterskole er udadtil, har vi også løbende givet konkret og ærlig sparring og rådgivning i forhold til skolens tilbud, strategi og målgruppe. Vi pakker varen ind for dem – men det er vigtigt, at den er så attraktiv, at der er nogen, der vil købe den. Og at det er de rigtige ”købere”.

Mindst to årlige sparrings- og strategimøder har sikret, at vi holder snuden i sporet mod vores fælles mål. Og har nået dem.

”Samarbejdet med Marginal har i høj grad løftet vores niveau på sociale medier.
Vi får løbende feedback på vores indhold og bliver inspireret til at udvikle nyt.
Vores indhold er blevet langt mere målrettet og skarpt, og der er sket en
mærkbar udvikling på vores SoMe-kanaler i løbet af samarbejdet.”
– Christoffer Bondo, lærer og SoMe-ansvarlig på Kerteminde Efterskole

SLUT MED TOMME SENGE

Gennem strategi, planlægning, ny grafisk identitet og en troværdig målrettet markedsføring på alle kanaler lykkedes det os i løbet af det første år at skabe ventelister fremfor tomme senge. Siden da har efterskolen ikke haft tomme senge ved skolestart. Desuden får de nu deres elevtilmeldinger så tidligt, at de allerede i efteråret kan melde alt optaget til det kommende skoleår. Dermed er det nu muligt for Kerteminde Efterskole at slippe bekymringerne om elevtilmeldinger og i stedet fokusere på at give alle elever et godt ophold.

Marginal Logo

Professionelt webbureau

Udvalgte
cases

Thomas Hermand

Brug for hjælp?

Thomas Hermand
Digital rådgivning og kreativ konceptudvikling
+45 61 30 14 32
[email protected]