Nyd sommerferien – men husk at forberede din markedsføring
Flere og flere har allerede sat autosvaret på, smurt næsen ind i solcreme og smidt vækkeuret i en spand. Og så sidder du der. Alene på kontoret, fordi det sidste ...
Når vi første gang lander på en side, så læser vi ikke. Vi skimmer! Vi skanner en side for det, vi mener er interessant - og så ignorerer vi resten resten. Det er hårdt, men sandt.
Derfor: Vær kort og præcis. Og tydelig! Meget tydelig!
Helt konkret. Når du har skrevet en tekst, så prøv at korte den ned til det halve. På den måde rammer du nogenlunde, hvad brugerne læser på nettet.
Get to the point! Din målgruppe må ikke få mulighed for at tænke, "Gad vide, hvad jeg skal bruge det her til?" – for så klikker de væk. Så start med at føre dem videre i teksten til det, du gerne vil have, de skal gøre.
Der findes 1.4 millioner websites med overskriften “Velkommen til vores website” - plat, ikke?
For hvor mange gange har din hjerne mon reageret med et “wow, det er lige præcis det, jeg leder efter, tak for velkomsten”?
Vi gætter på: ALDRIG. Så skriv overskrifter, der fanger læserne, og rent faktisk hjælper dem til at forstå, den side de er landet på. Og så skal overskrifterne også hjælpe læserne til at finde det, de leder efter.
Som sagt: Brugerne skimmer teksten. Underoverskrifter gør det nemmere at skabe overblik og lede læseren til det indhold, der fanger.
Gør så vidt muligt overskrifter til de bærende elementer på dine undersider og sørg for, at de kommunikerer lige præcis det, du prøver at opnå.
Det skal være en oplevelse at læse en tekst. Det skal skabe mentale billeder og tage læseren med ind i jeres univers, hvor de kan fornemme jeres produkt og mærke oplevelsen gennem skærmen.
Fint og officielt sprog holder ikke. Medmindre du har gjort lige præcis dét til din niche. Find ud af, hvordan din virksomhed gerne vil opleves. Og hold dig så til den stil. Konsekvent.
Kort og godt. Hold dig til et emne af gangen. Lad være med at svæve frem og tilbage mellem flere emner. Bum.
Jo lettere det er for læserne at skabe overblik, jo mere sandsynligt er det, at de vil blive hængende på siden.
Noget af det, mange læsere er helt vilde med, er korte punktopstillinger. Så sørg for at bruge dem ofte, og skriv kun det allervigtigste i dem.
Du har ca. 3 sekunder til at fange dine læseres interesse. Så se på din tekst, som om du ikke har set den før - eller få en kollega til at gøre det.
Kan du i løbet af 3 sekunder afkode:
hvad den handler om?
om den er interessant for dig?
om du har lyst til at læse mere?
Hvis ja – go ahead og tryk "UDGIV".
Hvis nej – så må du til skrivebordet.
Når Google skal vurdere kvaliteten af det indhold, du har på på din hjemmeside, bruger de E-E-A-T-modellen. Det står for Experience, Expertise, Authoritativeness, og Trustworthiness. Og den kan du altså med fordel skelne til, når du udvikler indhold:
Det var det. Let, ikke? Ellers tager du endelig bare fat i os - vores tekstforfattere sidder klar ved tastaturerne.
Flere og flere har allerede sat autosvaret på, smurt næsen ind i solcreme og smidt vækkeuret i en spand. Og så sidder du der. Alene på kontoret, fordi det sidste ...
Overvind rekrutteringsudfordringer i hotel- og restaurationsbranchen gennem effektiv kommunikation og markedsføring. Skab synlighed og tiltræk talent.
Med skærpet fokus på miljø og bæredygtighed står hotel- og konferencebranchen med en vigtig opgave – nemlig at kommunikere ESG-tiltagene klart og effektivt....
CVR 17885170 – Privatlivspolitik
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.