Hvorfor POAS?
Virksomheder søger altid efter det mest realistiske billede af, hvad afkastet af deres markedsføring er. Både for at få et indblik i performance nu og her, men ogs...
I 2016 tjente Google næsten $80 mia på annoncer! 80 mia US$!!
Det siger lidt om, hvor mange firmaer der benytter sig af Google Ads. Men det siger nok også noget om, hvor effektivt et annonceringsværktøj det er!
Og det forstår vi godt. Det er nemlig en både omkostningseffektivt og meget tilpasselig annonceringsplatform.
Med Google Ads bliver du set af kunderne, i samme øjeblik de søger på Google,,, efter det du tilbyder.
Og du betaler kun, når du opnår resultater!
Stadig ikke overbevist?
Så tjek de her 7 gode grunde til hvorfor du bør bruge Google Ads:
Du bestemmer fuldstændig selv dit Google Ads budget. Der er ingen minimumsinvestering eller månedligt annoncebudget.
Dine udgifter afhænger kun af, hvad du ønsker at opnå med din annoncering.
For selvfølgelig afhænger dine resultater af, hvor mange penge du er villig til at bruge (“det koster penge at tjene penge”), og nogle søgeord er selvfølgelig mere populære (og dermed dyrere) end andre. Gæt fx selv hvor stor konkurrencen er på et søgeord som “billige lån”.
Og som om det ikke var nok, at Google Ads faktisk er noget alle har råd til, så betaler du også kun for resultater.
Med deres pay-pr-click annoncering gør du lige præcis det: betaler kun, når nogen klikker på din annonce!
Ingen besøg = ingen omkostning / gebyr / udgift
I Google Ads kan du hele tiden måle effektiviteten af dine annoncer.
Du kan se, hvor mange personer der har fået vist dine annoncer, besøgt dit website eller ringet til din virksomhed.
Når du så ved hvad der virker og ikke virker (og/eller hvad der er mest/mindst effektivt), har du mulighed for at teste dine annoncer. Du kan løbende justere dine annoncer, og undervejs teste de enkelte ændringer, for at finde ud af, hvad der gør annoncerne mest effektive.
Det, sammenholdt med at du altid kan justere dit budget, (og afslutte de kampagner der ikke performer), gør at du hele tiden bruger dine annoncekroner på den bedste og mest effektive måde.
De bliver nemlig set af din målgruppe i det øjeblik, hvor de søger på Google produkter/ydelser magen til det, du tilbyder.
Du kan nemlig målrette dine annoncer mod kunder i bestemte lande, regioner eller byer – eller inden for en bestemt afstand fra din virksomhed eller butik. Sådan sikrer du dig, at dine annoncer kun bliver vist for de segmenter, der er interessante for dig.
Video er en yderst effektiv form for markedsføring.
Faktisk er 64% af os mere tilbøjelige til at købe et produkt online efter at have set en video. Og YouTube rapporterer om næsten 100% årlig vækst.
“Og hvad har det så lige at gøre med Ads?”, tænker du nok nu…
Jo, ser du… – YouTube-annoncering styres via Google Ads!
Det betyder, at du via Google Ads har mulighed for at få vist de af dine annoncer, , der er relateret til dit produkt eller din tjeneste.
Og når der ses næsten 5 mia. (!) videoer på YouTube hver eneste dag, er det her jo en enestående og værdifuld mulighed for virksomheder, der bruger Ads.
Søgemaskineoptimering er en langsommelig affære, der kræver meget og vedholdende arbejde.
Det kan tage måneder, ja nogle gange år, før din hjemmeside kommer på side 1 på Google. Og efterfølgende kræves der en konstant indsats for at blive på side 1.
Med Google Ads har du mulighed for at komme på side 1 (og ligge i top 3), indenfor få timer. Det betaler du så selvfølgelig for!!
Men med Google Ads har du så mulighed for at teste forskellige søgeord af, og se om de driver salg og/eller besøgende til din forretning.
Disse oplysninger kan derefter bruges til at optimere din SEO-strategi, og sørge for at du bruger din energi og dine kræfter på de søgeord der rent faktisk vil generere et salg/øge antallet af besøgende, når du dukker op på side 1.
Google Ads er et utroligt stærkt værktøj til annoncering af din virksomhed. Hvis du har fokus på opsætning, sporing og optimering af din konto, kan Ads generere en fremragende ROI og skabe masser af trafik og /eller salg til din virksomhed.
Så hvad venter du egentlig på? 🙂
Virksomheder søger altid efter det mest realistiske billede af, hvad afkastet af deres markedsføring er. Både for at få et indblik i performance nu og her, men ogs...
Google Ads er et PPC-værktøj (Pay-Per-Click), hvilket betyder, at du kun betaler pr. klik, du får på dine annoncer. Du betaler altså ikke forgæves, hvis der ikke...
Marketing kan være en svær øvelse. Der er flere platforme at vælge imellem, de har hver deres fordele, det er ikke altid billigt, og det kan være en tidsrøver at...