Specialister i markedsføring af
efterskoler og ungdomsuddannelser

Hos Marginal er vi specialister i markedsføring af efterskoler og ungdomsuddannelser. Og det er vi, fordi vi gennem mere end 20 år har opbygget et indgående kendskab til målgruppen og branchen – og ved, hvad der virker.

At sælge et skoleophold eller en uddannelse er nemlig ikke ligesom at sælge forbrugsprodukter. Her sælger vi et livsvalg – et potentielt definerende øjeblik i et ungt menneskes liv. Det er en stor købsbeslutning og en kompleks kunderejse. Og det kræver reel målgruppeforståelse.

Igennem de sidste 20 år har mere end 75 efterskoler, 25 gymnasier og en lang række andre ungdomsuddannelser valgt at outsource al deres markedsføring til Marginal. Når vi tager ansvar for reklame, annoncering, hjemmesider, grafisk identitet og sociale medier, sikrer vi en ensartet markedsføring på tværs af alle kanaler. Det giver troværdighed – og resultater.

Hvorfor vælge Marginal ?

Vi ved noget om ”de unge”. Vi bruger både tid og ressourcer på løbende at indsamle viden, gennemføre interviews og holde os opdaterede på de evigt skiftende medievaner.

Vi ved noget om branchen. Ikke alene har vi styr på vores facts; hvordan et skoleår ser ud og hvilke reformer der udrulles – men vi har også erfaring med, hvad der betyder noget for skoler og uddannelsesinstitutioner i praksis. Hvordan en besøgsdag hvad foregår, eller den rigtige udlandsrejse reelt betyder. 

… og så ved vi noget om teknikken. Vi er et bureau med mange års erfaring, mange forskellige typer kunder og specialister i alt fra tekstforfatning til Google Ads og hjemmesideudvikling. Vi bevæger os hjemmevant mellem digitale marketingdiscipliner, tendenser og kanaler.

+

Skolekunder

Vi kender branchen. Vi har over 100 skolekunder bag os og har samarbejdet med over 75 efterskoler, 25 gymnasier og en lang række andre ungdomsuddannelser.

%

Elevfremgang

I skoleåret 24/25 oplevede alle vores skolekunder elevfremgang sammenlignet med året før. Lyder det vildt? Ikke desto mindre, er det rigtigt. Og det er netop elevtallet, der er vores vigtigste KPI. Hvad nytte er klik og hjemmeside besøg, hvis de ikke skaber resultater?

Andre har gjort det – skal du være den næste?

Se hvordan vi har skabt vækst og synlighed indenfor unge & uddannelsesområdet.

Med marketingaftale og nyt design er Kerteminde Efterskole fyldt – år efter år

Kerteminde efterskole
  • Digital makeover
  • Skarpt SoMe-indhold
  • En fyldt skole
Hjemmeside
-
Marketing

Med marketingaftale og nyt design er Kerteminde Efterskole fyldt – år efter år

Prima Færdig Hæk: Øget salg af fynske hække i Norden

Prima Færdighæk
  • Øget omsætning via Google Ads på 35 % i højsæsonen
  • 65 % højere konverteringsrate på det danske website
  • 9000 flere organiske klik i højsæsonen
Marketing
-
SEO

Prima Færdig Hæk: Øget salg af fynske hække i Norden

Website og visuel identitet til CIU’s Grønne Mikrohandlinger

Grønne Mikrohandlinger
  • Ny visuel identitet og brandunivers
  • Design og udvikling af platform for erhvervsstuderende
  • Fængende tekstforfatning
Grafisk design
-
Hjemmeside

Website og visuel identitet til CIU’s Grønne Mikrohandlinger

Nyt, brugervenligt webdesign styrker Smageriets brand og identitet

Smageriet
  • Nyt, brugervenligt webdesign
  • Mobiloptimeret købsflow
  • Opdateret visuel identitet
Grafisk design
-
Hjemmeside

Nyt, brugervenligt webdesign styrker Smageriets brand og identitet

Med UX-optimeringer opnåede Sunset Boulevard en stigning i ROI på 701 %

Sunset Boulevard
  • Digitale funktioner, der konverterer
  • 701% ROI
  • Fastholdelse, interaktioner og lavere leadpriser
Hjemmeside

Med UX-optimeringer opnåede Sunset Boulevard en stigning i ROI på 701 %

Bar-Mobil fordoblede antal leads og fik 30 % flere konverteringer

Bar Mobil
  • Personaliseret og målrettet markedsføring
  • 30% flere konverteringer
  • 50% lavere CPA
Marketing
-
Tracking

Bar-Mobil fordoblede antal leads og fik 30 % flere konverteringer

Vi skaber både tiltrækning og fastholdelse af de rette elever

Hos Marginal hjælper vi dig ikke bare med at tiltrække flere elever – vi fokuserer på at tiltrække de rigtige. For dig kan det betyde at målrette markedsføringen mod et bestemt klassetrin, fagområde eller elevtype. For andre handler det om at øge fastholdelsen, så eleverne bliver hele skoleåret, eller om at sikre tidlige tilmeldinger fra specifikke grupper.

Vi arbejder tæt sammen med dig for at sikre, at dine budskaber rammer den rigtige målgruppe på de rigtige kanaler. På den måde styrker vi både elevtilgangen og reducerer frafald – i en tid, hvor mange skoler oplever færre ventelister og øget elevfrafald.

Michael Thagaard
forstander
Langelands Efterskole

“Marginal opfylder til fulde vores aftaler, og det har en mærkbar positiv effekt på vores optag af elever. Marginal har en både nysgerrig og professionel tilgang til arbejdet med Langelands Efterskole.”

Kim Røge
forstander
Snoghøj Højskole

“Kompetent faglighed og proaktive medarbejdere med projektlederkompetencer der sikrer eksekvering, uden at man skal tjekke og dobbelttjekke.”

Jan Hannibal
Forstander
Kerteminde Efterskole

“Vores samarbejde med Marginal, handler ikke kun om at skaffe elever til besøgsdage, hjemmesider og markedsføring, men også i høj grad om sparring og arbejdsglæde.

Marginal udføre deres arbejde på professionel vis, man er aldrig i tvivl om at opgaverne bliver løst, effektivt og tilfredsstillende, hvilket gør at man kan koncentrere sig om at lave skole.”

Så hvad laver vi egentligt?

Det korte svar er: alt. Marginal mestrer den fulde marketingpalette, og typisk hjælper vi vores skolekunder med alt fra analogt printmateriale til nye hjemmesider, annoncering på et væld af digitale platforme og sociale medier, SEO, tekstproduktion, strategisk sparring, flotte reklamefilm og idégenering til små, håndholdte TikTok-film.

Læs mere på bloggen

Få den rette annoncering til din virksomhed

Google Ads bruges forskelligt, alt efter om du annoncerer for en webshop, der sælger varer, eller om du er en virksomhed, der sælger services – eller måske en skole, der skal sikre elevoptaget til de kommende år.

Vi tilpasser derfor vores tilgang til dig og din virksomheds behov med skræddersyet annoncering, hvor vi skaber det samspil af kanaler og kampagneformer, der giver bedst mening.

Måske I både skal bruge Search og Shopping? Eller måske I skal bruge Search og YouTube? Måske har I allerede stærk brand-awareness og kun brug for Search for at ligge øverst på de rigtige søgninger.

Uanset din virksomheds profil og behov skaber vi det rette mix blandt Googles annonceringsmuligheder og andre digitale kanaler, for at du får det meste ud af annoncekronerne.

Kontakt Thomas Hermand

Rikke Møller

Unge- & uddannelsesspecialist

[email protected]

Det hele starter med et klik

Skal vi tage en uforpligtende snak om jeres marketing?
GDPR

Få konkrete marketingtips – direkte i din indbakke

Vil du have inspiration til markedsføring af din skole? Tilmeld dig vores nyhedsbrev – skræddersyet til uddannelsesbranchen. Ingen spam, kun relevant viden direkte i din indbakke.

Samtykke*
CVR 17885170
© Alle rettigheder forbeholdes – marginal.dk

CVR 17885170 – Privatlivspolitik

Download din tjekliste her

Vil du gøre det nemt for dig selv (og for os)?
Så har vi lavet en tjekliste til det gode brief, som guider dig hurtigt igennem de vigtigste punkter.

Samtykke*

Tilmeld dig Marginal's nyhedsbrev

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Samtykke*