Det var klart, at der skulle ske noget nyt for Kerteminde Efterskole på den digitale front. En proces, der blev startet med en ærlig dialog og definition af skolens brand og strategi.
En velfungerende hjemmeside er knudepunktet for al digital markedsføring, og derfor trængte deres hjemmeside til et frisk pust. Vi udviklede en ny moderne og simpel hjemmeside og designprofil, der understreger det helt særlige ved skolen og giver mulighed for at vise de mange linjefag frem.
Marginal har siden 2017 varetaget skolens digitale annoncering på Google Ads og sociale medier. Og det resulterede hurtigt i besøgsrekord samt en helt fyldt skole før jul. For første gang nogensinde i skolens historie.
Kerteminde Efterskole ønskede også løbende sparring på deres egen brug af sociale medier til branding og formidling af skolen. Derfor har vi i løbet af samarbejdet afholdt månedlige møder, hvor vi evaluerer skolens indhold på sociale medier, udvikler idéer til nyt content og holder skolens SoMe-ansvarlige opdaterede på nye trends og tendenser.
Det sikrer, at skolen bruger deres kanaler optimalt og får eksponeret og prioriteret de historier, der formidler skolen allerbedst. Det har da også resulteret i en markant stigning i deres brugeres engagement og interaktion – særligt på Instagram.
Udover at hjælpe med at kommunikere, hvem Kerteminde Efterskole er udadtil, har vi også løbende givet konkret og ærlig sparring og rådgivning i forhold til skolens tilbud, strategi og målgruppe. Vi pakker varen ind for dem – men det er vigtigt, at den er så attraktiv, at der er nogen, der vil købe den. Og at det er de rigtige ”købere”.
Mindst to årlige sparrings- og strategimøder har sikret, at vi holder snuden i sporet mod vores fælles mål. Og har nået dem.
Det var klart, at der skulle ske noget nyt for Kerteminde Efterskole på den digitale front. En proces, der blev startet med en ærlig dialog og definition af skolens brand og strategi.
En velfungerende hjemmeside er knudepunktet for al digital markedsføring, og derfor trængte deres hjemmeside til et frisk pust. Vi udviklede en ny moderne og simpel hjemmeside og designprofil, der understreger det helt særlige ved skolen og giver mulighed for at vise de mange linjefag frem.
Marginal har siden 2017 varetaget skolens digitale annoncering på Google Ads og sociale medier. Og det resulterede hurtigt i besøgsrekord samt en helt fyldt skole før jul. For første gang nogensinde i skolens historie.
Kerteminde Efterskole ønskede også løbende sparring på deres egen brug af sociale medier til branding og formidling af skolen. Derfor har vi i løbet af samarbejdet afholdt månedlige møder, hvor vi evaluerer skolens indhold på sociale medier, udvikler idéer til nyt content og holder skolens SoMe-ansvarlige opdaterede på nye trends og tendenser.
Det sikrer, at skolen bruger deres kanaler optimalt og får eksponeret og prioriteret de historier, der formidler skolen allerbedst. Det har da også resulteret i en markant stigning i deres brugeres engagement og interaktion – særligt på Instagram.
Udover at hjælpe med at kommunikere, hvem Kerteminde Efterskole er udadtil, har vi også løbende givet konkret og ærlig sparring og rådgivning i forhold til skolens tilbud, strategi og målgruppe. Vi pakker varen ind for dem – men det er vigtigt, at den er så attraktiv, at der er nogen, der vil købe den. Og at det er de rigtige ”købere”.
Mindst to årlige sparrings- og strategimøder har sikret, at vi holder snuden i sporet mod vores fælles mål. Og har nået dem.