MejeriMEDIER

”Marginal er gode til at tage ejerskab på opgaver. Til at byde ind, se muligheder og foreslå nye tiltag. Marginal er generelt en virksomhed som lytter og sætter sig ind vores behov. Og prikker lidt til os, når deres specialister ser noget, som vi ikke har fået øje på – både i det meget tekniske maskinrum og inden for mulighederne i online kommunikation.”
– Anne-Sofi Christiansen, ansvarshavende redaktør

1000% STIGNING I HJEMMESIDETRAFIK

50% FLERE NYHEDS-
BREVMODTAGERE

3.000+ FØLGERE
PÅ LINKEDIN

1000% STIGNING I HJEMMESIDETRAFIK

50% FLERE NYHEDS-
BREVMODTAGERE

3.000+ FØLGERE
PÅ LINKEDIN

Markedsføringsaftale

øger trafikken med 1000%

Samarbejdet mellem Marginal og Mælkerimedier er et rigtig godt eksempel på, at man kan nå langt i den digitale verden – selvom man er et analogt brand med mange år på bagen.

Som helt tætte sparringspartnere har Marginal hjulpet organisationen med at udvikle deres online tilstedeværelse. Gennem en vedholdende indsats og en proaktiv tilgang til nye digitale tiltag er Mælkerimedier på knapt fire år gået fra at have en begrænset online tilstedeværelse til, at en tredjedel af deres omsætning nu kommer ad digitale veje. Det har gjort dem mere robuste og fremtidssikrede.

Et analogt brand

går digital

Mælkerimedier er verdens ældste mejerifagblad. Siden 1888 har de leveret spændende, vigtige og væsentlige nyheder om den danske mejeribranche. Mælkerimedier er i dag producenter af det eneste trykte magasin i branchen og leverer nyheder digitalt via deres hjemmeside og nyhedsbrev.

Mælkerimedier kontaktede os, fordi de havde et ønske om at føre deres brand ind i det digitale kapløb. De havde store ambitioner for en gennemgribende digital satsning, og vi hjalp dem med at strukturere deres indsats, udvælge relevante markedsføringskanaler samt udarbejde den digitale marketingstrategi, som skal sikre Mælkerimediers digitale vækst i mange år fremover.
”Marginal er gode til at tage ejerskab på opgaver. Til at byde ind, se muligheder og foreslå nye tiltag. Marginal er generelt en virksomhed som lytter og sætter sig ind vores behov. Og prikker lidt til os, når deres specialister ser noget, som vi ikke har fået øje på – både i det meget tekniske maskinrum og inden for mulighederne i online kommunikation.”
– Anne-Sofi Christiansen, ansvarshavende redaktør
Mælkerimediers hjemmeside er epicentret for alle deres digitale aktiviteter. Det er her, nye og loyale brugere går ind og læser nyheder, og det er her, bladets annoncører orienterer sig om bladets potentiale som reklamekanal. Derfor vurderede vi, at hjemmesiden skulle redesignes og gøres mere brugervenlig.

www.maelkeritidende.dk

1000% mere trafik

til hjemmesiden

Men hvad er et website uden besøgende? Som et led i den digitale marketingstrategi, har vi med en markedsføringsaftale varetaget Mælkerimediers annoncering på Facebook, LinkedIn og Google Ads. Vi har desuden oprettet en Facebook-side og en LinkedIn-profil for dem og været en fast sparringspartner på community-building og organisk content-produktion.

Efter opstart af markedsføringaftalen fordobledes antallet af besøgende på Mælkerimediers hjemmeside på kun et halvt år. Efter 4 år er stigningen i trafik til hjemmesiden steget med hele 1000 %. Derudover er der 50 % flere nyhedsbrevsmodtagere, end da vi startede og en LinkedIn-side med over 3.000 følgere – skaffet udelukkende organisk.

Andre cases

CVR 17885170
© Alle rettigheder forbeholdes – marginal.dk