Synlighed
og styrket salg

Google Ads annoncering med ROAS på 13,6

Hvem er Priss?

Hvem er priss?

Priss er en kæde bestående af 3 grænsebutikker i Tyskland – lige på den anden side af grænsen. Priss-navnet består af “PRIS” for gode priser og et ekstra S for den gode service.

Med god service følger naturligvis en webshop, som gør det nemt og overskueligt for kunden at foretage en god handel. Der var bare aldrig kommet helt gang i den. Priss kontaktede derfor os for at få hjælp til at løfte deres online tilstedeværelse på Google. Primært for at øge konverteringerne (salg) gennem deres webshop.

Øget trafik og mere salg

For at sikre, at Priss bliver set, når kunden griber til tasterne og derved skabe mere salg, har vi opdateret og optimeret hele deres Google Ads set-up.

Det har vi gjort ved at lægge en Google Ads strategi i samarbejde med kunden, for strukturere kampagnerne til forskellige mål. Målene dækker bl.a. tiltrækning af besøgende gennem generiske søgninger for at skabe mere trafik til hjemmesiden og større synlighed på søgeord med stor volumen. Derudover har vi gennem skarpe søgekampagner ramt lige ind i målgruppens søgevaner og matchet dem med de rigtige produkter. På den måde har vi haft et todelt fokus på at øge tilgangen af relevant trafik og samtidig øget det direkte salg gennem webshoppen.

Resultaterne
taler for sig selv

Priss har gennem en optimeret indsats på Google Ads fået høje positioner på søgetjenesten og mere trafik, uden at klikprisen er steget – og samtidig har vi set et flot løft i konverteringer.

Inden for det første halve år af samarbejdet hævede vi ROAS til 13,6, og en stigning i besøgende på samlet 136%. På søgenetværket alene steg trafikken 73.5 % i trafik, og det betyder, at det primært er en blanding af klik fra display og search, som udgør trafikken.  

I samarbejde med Priss’ egen grafiker, der udarbejdede bannere til displayannoncerne, fik vi skabt et stærkt remarketing set-up. Det var med til at fastholde og engagere de besøgende på hjemmesiden, der enten ikke konverterede - eller netop konverterede. 

Gennem displayannonceringen har vi fået over 100.000 eksponeringer om måneden fra remarketingsegmenter alene. Ved at vise bannere med attraktive tilbud fra Priss’ månedlige tilbudsavis på hjemmesider som bt.dk, tv2.dk, ekstrabladet.dk m.fl. sørger vi for at holde både eksisterende og potentielle kunder opdaterede med aktuelle tilbud. 

Vi har desuden sørget for at optimere budgettet efter, hvor vi ser mest potentiale. Derfor har vi ekskluderet mobilapps og andre irrelevante hjemmesider fra Google displaynetværket. Ved at have et koncentreret antal eksponeringer har vi sørget for at at bruge budgettet på hjemmesider, som Priss finder interessant at annoncere på.  

Samlet gav indsatsen et stort boost til Priss’ webshop, som fik en øget omsætning gennem et mere strategisk set-up på Google Ads, hvor vi rammer den helt rigtige målgruppe med de helt rigtige annoncer.

Andre cases

CVR 17885170
© Alle rettigheder forbeholdes – marginal.dk

CVR 17885170 – Privatlivspolitik